فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: بیشترین میزان کشفیات قاچاق چوب در سمیرم است و غالبا هم از دیگر استان های به اصفهان برای تبدیل به ذغال و فروش آورده می شود.
کد خبر: ۶۱۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ 12 June 2018

به گزارش تابناک : علی اصغر شبانی اظهار داشت: در سطح استان اصفهان موارد نادری از قطع درختان و فروش چوب وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ تن چوب قاچاق طی دو ماه اول امسال در استان اصفهان کشف شد، بیان داشت: این ۳۲ تن در قالب یک محموله از کشفیات چوب بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان اعلام کرد: در مدت مشابه سال قبل ۲۲ مورد کشفیات قاچاق چوب داشتیم که شامل حدود ۳ تن چوب و ذغال بوده است.

وی اعلام کرد: در سال گذشته حدود ۱۱۳ مورد کشفیات چوب و بالغ بر ۷۶ تن چوب قاچاق ضبط شد که بیشترین کشفیات چوب پارسال در شهرستان سمیرم و فلاورجان به ثبت رسید.

اصفهان مقصد فروش چوب های قاچاق است

شبانی با اشاره به اینکه سال گذشته تنها ۳۶ مورد قاچاق چوب را در سمیرم داشتیم که از استان‌هایی مثل چهار محال و بختیاری و کهگلویه به اصفهان آورده می شد، گفت: چوب بلوط بیشترین کشفیات ما بوده است.

وی با بیان اینکه اصفهان درختان بلوط خیلی کمی دارد، اظهار داشت: این درختان غالبا در غرب و شهرستان فریدونشهر قرار دارد و در اکثر موارد از استان های دیگر درختان قطع و چوب آن به اصفهان برای فروش آورده می شود.

خرید و فروش تاغ قاچاق در سمیرم و نجف آباد برای تهیه ذغال

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اعلام اینکه در کمتر موارد شاهد قطع درختان در استان اصفهان و قاچاق چوب آن هستیم، گفت: اصفهان بیشتر چوب تاغ دارد و در سمیرم و نجف آباد به خاطر تمرکز ذغال فروشی ها شاهد قاچاق و فروش این نوع چوب هستیم.

وی در خصوص مجازات تعیین شده برای قاچاقیان چوب نیز اعلام کرد: قاچاقچیان چوب در اکثر موارد جریمه مالی می شوند و در صورت تکرار به حبس محکوم می شوند.

شبانی با اشاره به اینکه نبود شغل یکی از دلایل قاچاق چوب است، گفت: قطع درختان تر و درختانی که هنوز زنده هستند جرم است و همین مسئله سبب تشدید آلودگی هوا و تخریب محیط زیست می شود.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار