نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی خطاب به چیتچیان گفت: آیا انصاف است که آب سدهای کرج به مصرف استخر آپارتمان‌های تهران برسد اما مردم کرج خود با دبه به دنبال آب باشند؟
کد خبر: ۶۱۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱ 14 July 2015
عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه در صحن علنی مجلس در جریان طرح سؤال خود از حمید چیت‌چیان وزیر نیرو درباره علت بی‌برنامگی درباره فاضلاب شهرها و تعلل در حل مشکل آب آشامیدنی و کشاورزی مناطق روستایی و بهسازی و نگهداری سدهای کشور پس از بخش اول پاسخ وزیر گفت: کاهش بارندگی و کمبود آب یک بحث است اما مدیریت وزارت نیرو بر آب و فاضلاب کشور بحثی دیگر است.

وی با طرح این سؤال از چیت‌چیان که طرح جامع و بلندمدت شما برای خشکسالی چیست، اظهار داشت: مشکل شما این است که وزارت نیرو را فقط مسئول توزیع آب می‌دانید در حالی‌که شما مسئولیت تولید آب کشور ر هم دارید.

اکبریان با اشاره به هدررفت بسیاری از آب‌های سدها خطاب به وزیر نیرو گفت: شما چه برنامه‌ای برای این هدررفت دارید؟ چرا چاه‌ها را در دشت‌ها حفر می‌کنید در حالیکه باید در مسیر گسل‌ها باشد؟

وی خطاب به چیت‌چیان ادامه داد: برای نشست 30 سانتیمتری زمین در تهران و 16 سانتیمتری در کرج چه برنامه‌ای دارید؟

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وزارت نیرو استراتژی مدونی برای مدیریت فاضلاب شهرها ندارد، گفت: شهرستان 400هزار نفری پردیس یک متر فاضلاب ندارد. در حالی که بخشی از زمین آن در اختیار نیروگاه شهید منتظر قائم که زیر نظر وزارت نیرو است قرار دارد و برای خنک کردن این نیروگاه وزارتخانه 8 حلقه چاه حفر کرده اما برای مردم شهرستان چاه نمی‌زند.

وی با یادآوری متوقف مصرف مازوت-با آلایندگی بسیار- در این نیروگاه با حکم دادگاه پس از به نتیجه نرسیدن رایزنی‌ها با وزارت نیرو خاطرنشان کرد: یک متر فاضلاب در محدوده محمدشهر، مهرشهر و ماهدشت کرج ساخته نشده است و بوی فاضلاب آن برای سکنه آزاردهنده است.

چیت‌چیان با اشاره به اینکه استان البرز زمانی قطب کشاورزی بوده است، گفت: امروز با کوچکترین نسیمی این منطقه تبدیل به محلی برای انتقال گرد و غبار به تهران می‌شود.

وی در بخش دوم سؤال خود تأمین 60 درصد آب تهران از دو سد استان البرز را یادآور شد و افزود: این در حالی است که 70درصد آب استان از چاه تأمین می‌شود و مردم اشتهارد آب شور مصرف می‌کنند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: آیا انصاف است که آب سدهای کرج در استخرهای آپارتمان‌های تهران باشد و مردم کرج خود با دبه به دنبال آب مصرفی باشند؟ لااقل استخرهای خصوصی را در فصل تابستان در تهران تعطیل کنید.

وی از فقدان آب برای وضوی مردم در بعضی از شهرها خبر داد و اضافه کرد: امروز کشاورزی در روستاهای ما در حال تعطیلی است و اکثر روستاها آب آشامیدنی بهداشتی ندارند در حالیکه از چشمه‌های آب برخوردارند اما وزارت نیرو برنامه‌ای برای تولید آب از این چشمه‌ها ندارد.

چیتچیان با اشاره به اینکه 4 سال از تشکیل استان البرز می‌گذرد اما همچنان مدیریت سدهای امیرکبیر و البرز با تهران است، گفت: امروز مردم روستاهای چالوس همه به سمت شهرها فراری شدند چرا که بدون اطلاع بخشدارو فرماندار و به بهانه قانون حریم رودخانه‌ها خانه‌های روستاییان را تخریب می‌کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
از سفر برگشته های نوروز نصف اب سد کرج را ماشین شستند و خالی کردند وزارت نیروخوابه تابستان تر وخشک باهم میسوزند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار