مریم خلیفه سلطانی افزود :در سال 96 تعداد 292 مرگ مغزی در استان اصفهان رخ داد که از این تعداد 82 مورد مناسب برای پیوند بود و از این میان 51 مورد به مرحله اهدا رسید و به 121 نیازمند دریافت عضو زندگی دوباره بخشید.مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی مرکز پزشکی الزهرا (س) اصفهان گفت : از ابتدای راه اندازی پیوند عضو در استان اصفهان سال گذشته بیشترین آمار پیوند در استان به ثبت رسید.
کد خبر: ۶۱۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴ 11 June 2018

به گزارش تابناک اصفهان : مریم خلیفه وضعیت اهدای عضو در استان اصفهان قابل قبول ارزیابی و خاطر نشان کرد: بیشترین اهدای عضو در استان مربوط به کبد و کلیه است؛ این درحالیست که امکان انجام  بیشتر پیوند ها از جمله قلب ،کلیه ،کبد ،روده ، لوزالمعده در استان وجود دارد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی مرکز پزشکی الزهرا(س) اصفهان در باره راهکارهای انجمن اهدای عضو برای آشنایی و ترغیب مردم به این امر خداپسندانه و انسان دوستانه تصریح کرد : بعد از اهدای عضو،گروهی از طرف واحد فراهم آوری اعضای پیوندی برای تشکر و قدردانی از خانواده ی فرد اهداکننده در مراسم درگذشت وی شرکت می کنند و برای مهمانان  از ارزش والای این کار صحبت می کنند که این امر موجب آشنایی و تشویق مردم برای افزایش آمار اهدا در استان می شود.

خلیفه سلطانی ادامه داد:تلاش می کنیم با چاپ و توزیع تابلو و جزوه های مختلف در بیمارستان ها و مکان های عمومی مردم را با اهدای عضو بیشتر آشنا کنیم.

وی با اشاره به اینکه دریافت کارت اهدای عضو فقط برای اطلاع خانواده ی فرد وآگاهی از  تمایل وی به اهدای عضو است و در نهایت پدر و مادر و یا ولی دم  اجازه ی قطعی  اهدا را صادر می کنند، بیان کرد : علاقه مندان به دریافت کارت  اهدای عضو می توانند با مراجعه حضوری ویا از طریق وبسایت اهدای عضو،کارت اهدا دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار