مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با تأکید بر اینکه قیمت ساخت مسکن در سال جاری، ۱۰ درصد گران تر از سال گذشته خواهد شد، گفت: رشد بازار مسکن در برخی مناطق بیشتر است.
کد خبر: ۶۱۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶ 11 June 2018

به گزارش تابناک : ایمان طاهر در خصوص وضعیت بازار مسکن، اظهار کرد: قیمت مسکن نسبت به سال گذشته تغییری نکرده، اما خرید و فروش مسکن رشد داشته است و البته این رشد در برخی مناطق بیشتر است. وی با بیان اینکه بازار مسکن به عواملی همچون عرضه و تقاضا وابسته است، افزود: در دولت قبل، با ساخت فراوان مسکن مهر، عرضه بر تقاضا غالب و رکود ایجاد شد.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه موضوع دیگر، مدیریت منابع موجود در دست مردم است، گفت: در واقع نقدینگی به سمت سود بیشتر می رود و با سود بالای بانک ها و افزایش قیمت سایر اجناس، سرمایه گذاری در بخش مسکن صورت نمی گیرد، بنابراین در این بخش تغییر قیمت نداریم.

طاهر با بیان اینکه به یقین امسال در بخش مسکن رشد خواهیم داشت، افزود: میزان درآمد مردم، مقدار این رشد را مشخص می کند.

وی ادامه داد: در چند ماه گذشته با توجه به رشد بازار مسکن پایتخت، بازار مسکن سایر کلانشهرها همچون اصفهان، چند ماه بعد از این تغییرات، دچار دگرگونی شد و طبق پیش بین، در دو ماه آینده شاهد رشد ۱۰ تا ۱۵ شدرصدی قیمت مسکن در اصفهان خواهیم بود.

***

طاهر با تأکید بر اینکه مردم به ساخت خانه هایی با متراژ کمتر تمایل دارند، بنابراین رشد این مسکن ها بیشتر شده است، اظهار کرد: در آینده نیز با توجه به مساحت مفید و متناسب با درآمد دهک های متوسط، مسکن ساخته می شود.

***

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به افزایش 20 درصدی دستمزد کارگران در سال جاری گفت: در واقع ۳۰ درصد نرخ ساختمان مربوط به دستمزد مستقیم کارگر و ۳۰ درصد دیگر نیز مربوط به دستمزد غیرمستقیم همچون فولاد و سیمان است. وی همچنین افزود: درحدود ۱۵ درصد قیمت مصالح به نرخ کرایه حمل و نقل بستگی دارد و با افزایش کرایه ها شاهد رشد ۱۵ درصدی در قیمت ساخت مسکن خواهیم بود.

طاهر با تأکید بر اینکه سرمایه گذاران با افزایش قیمت ساخت مسکن و نبود رونق فروش مسکن، مجبور به فروش مسکن با نرخ کمتر از ساخت می شوند که برای آنها به صرفه نیست، گفت: براساس شرایط موجود، مطمئناً تا پایان سال جاری با رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت مسکن مواجه می شویم.

 

 

منبع : روزنامه نصف جهان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار