کد خبر: ۶۱۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ 11 June 2018

سلامت نیوز: مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ پزشکی اجازه ندارد، شأن بیمار را نادیده بگیرند و چند بیمار را همزمان ویزیت کند. مردم به جای مراجعه به پزشکان مشهوری که وقت کافی برای بیمار ندارند به پزشکان جوان مراجعه کنند که هم دانش به روز و هم وقت کافی دارند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،ساره محمدی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی پزشکان چند بیمار را به صورت همزمان ویزیت می کنند و آیا با این وضعیت کرامت بیماران حفظ می شود، توضیح داد: بله متاسفانه این وضعیت وجود دارد. اصلاح این وضعیت در آیین نامه جدید، به روسای دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ می شود و با جدیت بیشتری دنبال شود و حتما با این گونه موارد برخورد می شود.

وی ادامه داد: چنین برخوردهایی مغایر با آیین نامه های وزارت بهداشت و آیین نامه های متعدد نظام سلامت است، بخشنامه های متعددی در این زمینه ابلاغ شده است که بر اساس آنها پزشکان اجازه چنین برخوردی را با مردم ندارند که چند بیمار را همزمان ویزیت کنند.
مشاور وزیر بهداشت گفت: مسئله دیگر این است که همان طور که مسئولان در برخی موارد باید دید خود را عوض کنند، مردم هم باید همین طور باشند. بعضی از بزرگان حوزه پزشکی و اساتید هستند که در حوزه تخصصی خود مشهورند. بسیاری از مردم تمایل دارند به این افراد مراجعه کنند و به جوان تر ها کمتر اعتماد می شود.

محمدی گفت: مثلا در هر رشته تخصصی یکی دو نفر از بزرگان هستند که مطب های شلوغی دارند و قطعا مردم در مراجعه به آنان معطل می شوند، مطب های شلوغی دارند و ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد اما در کنار آنها، پزشکانی هستند که خدمات بهتری ارائه می دهند، زمان بیشتری را برای مردم و بیماران صرف می کنند. شاید تاکنون در مورد آنها اعتماد ایجاد نشده است.
مشاور وزیر بهداشت افزود: اگر مردم به حقوق خود آگاه باشند. مراتب اعتراضشان را در برخورد برخی پزشکان می گویند و واقعا از مردم می خواهیم جایی که شأن آنها رعایت نمی شود، به آنجا نروند.

وی اضافه کرد: گاهی شرایط اورژانسی است و خود شخص، پزشک، بیمارستان و مرکز درمانی را انتخاب نکرده است اما در مطب خصوصی خود شخص انتخاب کرده است و هزینه ها از جیب بیمار می رود. در آنجا، مردم هم این وظیفه را دارند که جایی که شأن و کرامت آنها حفظ نمی شود مراجعه نکنند. همه ما چه گیرنده خدمت و چه ارائه کننده آن در فرهنگ سازی نقش داریم.
مشاور وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که به هر حال مردم در مورد برخی پزشکان مشهور این تصور را دارند که تشخیص آنها بهتر است و چطور می شود این تصورات را اصلاح کرد، گفت: من فکر می کنم این تصور ذهنی درستی نیست. اتفاقا جوان ترها به روزتر هستند، اطلاعات علمی بهتری دارند. هر چند پزشکانی که سن بیشتری دارند، علم و تجربه را با هم دارند. ولی من فکر می کنم فرصت ها را باید به همه داد. در بسیاری از موارد بیماری هایی که مردم به دلیل آن به پزشک مراجعه می کنند، مشکل پیچیده ای نیستند که تنها یک فرد خاص توانایی درمان آن را داشته باشد. و خوشبختانه متخصصان خوبی در کشور داریم که آموزش های لازم را دیده اند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار