رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه از دادگاه خواست که "در اسرع وقت" صلاح الدین دمیرتاش، کاندیدای حزب دموکراتیک خلق ترکیه که در حال حاضر در زندان به سر می‌برد را محاکمه کرده و حکم علیه او را اعلام کند.
کد خبر: ۶۱۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ 11 June 2018
به گزارش تابناک : قرار است انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در ۲۴ ماه ژوئن (سوم تیر) برگزار شود. با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات در ۲۴ ژوئن، اردوغان حملات لفظی خود را علیه صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر محبوس حزب دموکراتیک خلق افزایش داده است.

او در یک سخنرانی انتخاباتی در شهر کجائلی در شمال غربی ترکیه گفت: این مرد در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد؟ درست است. لازم است که دستگاه قضایی هرچه سریعتر حکم خود را درباره دمیرتاش اعلام کند.دمیرتاش ۴۵ ساله از ماه نوامبر ۲۰۱۶ به اتهام انجام فعالیت‌های تروریستی و ارتباط با پ.ک.ک در زندان به سرمی‌برد. در حالی که وی اتهامات مطرح شده را رد می‌کند.

دیگر مخالفان اردوغان خواستار آزادی دمیرتاش هستند تا او نیز بتواند کمپین انتخاباتی خود را پیش برد.اردوغان که به دنبال پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری است، اعلام کرد، حزبش برای او کمپین انتخاباتی برگزار می‌کند و این اتفاقات بیشتر از چیزی است که او لیاقتش را دارد. او در درجه اول برای کاندیداتوری نیاز به مجوز دارد.

در انتخابات سال ۲۰۱۴ دمیرتاش توانسته بود حدود ۱۰ درصد از آرا را به دست آورد و خود را به عنوان رقیب جدید اردوغان نشان دهد.دمیرتاش در پیامی در توئیتری با محکوم کردن حملات اردوغان گفت: در مواجهه با اظهارات بی‌پایه و اساس شما مردم به نام من بهترین پاسخ را در پای صندوق‌های رای در ۲۴ ژوئن خواهند داد.
 
 
منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار