عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به یبوست به عنوان یکی از شایع‌ترین بیماری‌هاي گوارشي، گفت: یبوست باید علت‌یابی و درمان شود چرا که مي‌تواند بسترساز بسیاری از بیماری‌هاي ديگر باشد.
کد خبر: ۶۱۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 11 June 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ «سید کاظم کاظمینی» با اشاره به یبوست به عنوان یک بیماری گوارشي شایع در میان مردم، اظهار کرد: یبوست علاوه بر آن که خود یک بیماری محسوب می‌شود، بستر ابتلا به بسیاری از بیماری‌هاي ديگر را نيز فراهم می‌کند . 

وی افزود: در شرایط طبیعی به ازای هر وعده غذا خوردن بايد یک نوبت اجابت مزاج كامل و راحت صورت ‌گیرد تا منجر به بروز یبوست در فرد نشود . 

اين متخصص طب سنتي با بيان اين كه یبوست علل متفاوتی دارد لذا برای درمان آن باید ابتدا علت‌یابی شود، در رابطه با رفع یبوست با استفاده از طب سنتی، گفت: پرهیز از مصرف غذاهای خشک مثل سرخ کردنی‌ها و غذاهایی با ادویه‌جات تند و ورزش روزانه، عواملی هستند که در کاهش یبوست تاثیر دارند . 

وی در مورد روش‌های موثر در رفع این بیماری نيز عنوان كرد: مصرف ناشتاي یک قاشق غذاخوری عسل در یک لیوان آب جوش به صورت گرم با یک قاشق غذاخوری خاکشیر در یک لیوان آب جوش و مصرف آن پس از 10 دقیقه در حالت ناشتا، مي تواند اين بيماري را رفع كند.

کاظمینی خوردن آش رقیق که با برگ چغندر یا اسفناج تهیه شده باشد را نیز از ديگر روش‌هاي موثر در رفع اين بيماري خواند.

اين متخصص طب سنتي يكي ديگر از روش‌هاي موثر در معالجه یبوست را ماساژ اطراف ناف با روغن زيتون يا روغن بادام از طريق کف دست و در جهت عقربه‌های ساعت ذكر كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار