ویژه برنامه شب خاطره‌ها به مدت دو شب در محل مسجد موقوفه نصیر الملک برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۱۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 10 June 2018

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: ویژه برنامه شب خاطره‌ها در مسجد رنگ و نور شهر شیراز  در محل این مسجد از ساعت ۲۱ برگزار می‌شود.

الیاس رضایی با اشاره به اینکه در این مراسم این مسجد موقوفه میزبان راهنمایان گردشگری شهر شیراز خواهد بود، افزود: همزمان با آغاز سال ۹۷ طرح نورپردازی مسجد موقوفه نصیرالملک در شب با حضور معاونت میراث فرهنگی کشور افتتاح شد و با هماهنگی صورت گرفته این مجموعه در شب نیز تا ساعت ۲۱ پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه این طرح که با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس به سرانجام رسیده است، افزود: به دلیل اینکه رفت و آمد گردشگران به این مکان تنها در طول روز بود و امکان بازدید از این مسجد در شب وجود نداشت، لذا طرح نورپردازی این مسجد به‌همت اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس و از محل این موقوفه انجام شد.
معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس بیان کرد: در عملیات نورپردازی این مسجد تعداد ۱۸ پرژوکتور سفید رنگ کار شده است که تابش نور در شب روی پنجره‌ها به صورت نقطه‌ای از حیاط به پنجره‌ها و از شبستان به مسجد تعبیه شده است.
رضایی اضافه کرد: مسجد نصیرالملک شیراز یکی از زیباترین مساجد ایران است که قدمت آن به دوره قاجار برمی‌گردد، بنایی مذهبی که همواره مورد توجه گردشگران و عکاسان داخلی و خارجی بوده است.

جود شیشه‌های رنگی و مشبک این مسجد جلوه‌ای خاص به یکی از شبستان‌های آن داده است به گونه‌ای که می‌توان جلوه‌ای از رنگ و نور را در این بنای تاریخی دید.
مدت ساخت این مسجد در حدود ۱۲ سال و از سال ۱۲۹۳ تا ۱۳۵۰ هجری قمری بطول انجامیده است. این مسجد باشکوه دارای صحن وسیعی است که در سمت شمال مسجد قرار گرفته است و در ورودی دارای طاق نمایی بزرگ است که سقف آن با کاشی‌های هفت رنگ رنگارنگ مزین گشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار