دونالد توسک اعلام کرد نظم بین المللی مبتنی بر قوانین از سوی هیچکس غیر از " معمار و ضمانت کننده اصلی آن " یعنی آمریکا به چالش کشیده نشده است.
کد خبر: ۶۱۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 09 June 2018

به گزارش تابناک : مقامات بلند پایه شرکت کننده در اجلاس سران گروه هفت از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای به چالش کشیدن نظم بین المللی کنونی انتقاد کردند. 
دونالد توسک نخست وزیر سابق لهستان و رئیس کنونی شورای اروپا اعلام کرد نظم بین المللی مبتنی بر قوانین از سوی هیچکس غیر از " معمار و ضمانت کننده اصلی آن " یعنی آمریکا به چالش کشیده نشده است.
رئیس شورای اروپا در ادامه گفت: «ما از تلاش ها برای متقاعد کردن دوستان آمریکایی مان و دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور درباره این که تضعیف این نظم بین المللی که به هیچ وجه معنایی ندارد، دست بر نخواهیم داشت چرا که تنها به نفع کسانی تمام خواهد شد که به دنبال یک نظم نوین، پسا غربی می گردند ، جایی که لیبرال دموکراسی و آزادی های بنیادین دیگر در آن جایی ندارد.
یک منبع آگاه اعلام کرد، ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا نیز به ترامپ توصیه کرد که آمریکا و اروپا ارزیابی های مشترک تجاری را بین طرفین انجام دهند و اعلام کرد تعرفه های گمرکی بر فولاد و آلومینیوم که اخیرا از سوی آمریکا علیه اروپا اعمال شد، بر اساس " برداشت نادرست اطلاعات تجاری " صورت گرفته است.
وی در ادامه اظهارات خود خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت که آماده است هر چه سریع تر برای ارزیابی های مشترک به واشنگتن بیاید.­
وی گفت :« من می خواهم این مسائل به طور دوستانه حل و فصل شود.»
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز در روز پنج شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا اعلام کرد در حالی که دونالد ترامپ اهمیتی به این موضوع نمی دهد که در حال حاضر هم در انزوا قرار گرفته است اما هیچ چیز همیشگی نیست.
وی گفت شش کشور گروه هفت بدون آمریکا یک بازار بزرگ تر از بازار آمریکا هستند. اگر ما بدانیم که چطور خودمان را سازماندهی کنیم دیگر هیچ سلطه جهانی وجود نخواهد داشت.

 

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار