رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه از افزایش حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت مسکن در کرمانشاه خبر داد و افزود: اجاره‌خانه نیز بین ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر شده است.
کد خبر: ۶۱۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ 09 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،محسن ملکی ، با اشاره به افزایش قیمتی که از حدود یک ماه قبل در بازار مسکن آغاز شده، گفت: این افزایش قیمت از تهران آغاز شد و بهتمام شهرستان‌های کشور رسید.

وی اظهار کرد: هیچ توجیه خاصی برای این افزایش قیمت ناگهانی وجود ندارد و تنها عامل برای گران شدن مسکن را می‌توان ناشی از نبود نظارت دانست که هرکس هرچقدر که بخواهدقیمت ملک خود را بالا می‌برد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با بیان اینکه افزایش قیمت در برخی نقاط تا ۱۰۰ درصد هم بوده است، عنوان کرد: افزایش قیمت مسکن با توجه به مناطق مسکونی متفاوت است ودر برخی از کوچه‌های خیابان برق قیمت‌ها میلیونی اضافه شده است.

ملکی بیشترین افزایش قیمت را مربوط به خیابان برق، خیابان کسری و خیابان گلستان دانست که قیمت ملک در این نواحی از ۷۰ درصد تا ۱۰۰ درصد بالا رفته است.

وی یادآوری کرد: در دیگر مناطق هم افزایش قیمت داشتیم که بین ۳۰ تا ۴۰ درصد بوده است.

به گفته این کارشناس بازار مسکن، همزمان با بهای ملک، اجاره خانه نیز به شدت بالا رفته و بین ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر شده است.

ملکی افزایش قیمت اجاره بها را نیز متغییر دانست که به منطقه مسکونی بستگی دارد و تاکید کرد: بیشترین افزایش اجاره بها را نیز از مناطق بالای شهر داشتیم.

وی معتقد است، این افزایش قیمت‌ها بار دیگر به رکود بازار مسکن دامن می‌زند، زیرا مردم با این قیمت‌ها به هیچ عنوان توان خرید خانه ندارند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با بیان اینکه مشخص نیست این افزایش قیمت تا کی ادامه پید ا. می‌کند، گفت: نمی‌توان پیش‌بینی کرد قیمت‌ها دوباره ارزان خواهد شد یا نه.

ملکی با اشاره به افزایش تقاضا برای معامله ملک خصوصا رهن و اجاره در فصل تابستان، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت‌ها به احتمال زیاد تا زمانی که تقاضا زیاد است ادامه خواهدداشت.

وی تاکید کرد: بار‌ها اعلام کرده ام اگر قیمت‌گذاری مشخصی در سراسر کشور برای انواع مسکن آپارتمانی، ویلایی، کلنگی و ... صورت گیرد دیگر شاهد چنین افزایش قیمت‌هایدلخواهی نیستیم.

به گزارش ایسنا، قیمت آپارتمان در مناطق مختلف شهر کرمانشاه به شرح زیر است:

آپارتمان ۱۳۰ متری در فرهنگیان فاز یک ۲۸۶ میلیون تومان

آپارتمان ۱۰۰ متری در الهیه ۲۰۰ میلیون تومان

آپارتمان ۱۰۰ متری لوکس در ۲۲ بهمن ۵۰۰ میلیون تومان

آپارتمان ۱۰۰ متری در رفعتیه ۱۵۰ میلیون تومان

آپارتمان ۷۵ متری در شهرک ژاندارمری ۱۱۰ میلیون تومان

آپارتمان ۱۱۴ متری در بلوار زن ۱۹۹ میلیون تومان

آپارتمان ۱۷۰ متری در کارمندان ۳۴۰ میلیون تومان

آپارتمان ۱۶۰ متری ابتدای بهار ۳۵۰ میلیون تومان

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار