مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با تاکید بر اینکه آورد امسال سد زاینده رود به 500 میلیون مترمکعب هم نخواهد رسید، گفت: براساس آمار موجود سخت‌ترین و نادرترین شرایط افت ورودی آب به سد زاینده رود در سال جاری اتفاق افتاده است. محمد حاج رسولی‌ها در سفر خود برای بررسی شرایط آبی اصفهان، با تاکید بر اینکه در سال جاری سخت‌ترین شرایط آبی دهه‌های اخیر این منطقه را تجربه می‌کنیم، اظهار کرد: براساس آمار موجود سخت‌ترین و نادرترین شرایط افت ورودی آب به سد زاینده رود در سال جاری اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۶۱۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ 09 June 2018
به گزارش تابناک اصفهان : محمد حاج رسولی‌ها در سفر خود برای بررسی شرایط آبی اصفهان، با تاکید بر اینکه در سال جاری سخت‌ترین شرایط آبی دهه‌های اخیر این منطقه را تجربه می‌کنیم، اظهار کرد: براساس آمار موجود سخت‌ترین و نادرترین شرایط افت ورودی آب به سد زاینده رود در سال جاری اتفاق افتاده است.
 
وی افزود: براساس ارزیابی صورت گرفته، آورد امسال سد زاینده رود به 500 میلیون مترمکعب هم نخواهد رسید به طبع جدای از محدویت‌های بخش کشاورزی ناچار هستیم محدویت‌های برای بخش شرب نیز اعمال کنیم.
 
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: این محدویت برای بخش شرب شامل طرح آبرسانی اصفهان بزرگ نیز می‌شود که تقریبا چهار تا پنج میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده است. در برنامه پیش‌بینی شده، امسال 20 درصد نسبت به سال گذشته کاهش تحویل آب شرب خواهیم داشت.
 
وی با تاکید بر اینکه کاهش یاد شده باید در تمام شهرستان‌ها به صورت یکسان توزیع شود، ادامه داد: آب و فاضلاب اصفهان نیز سیستم هوشمندی را طراحی کرده تا بتواند این کاهش آورد را به صورت یکسان در شبکه توزیع کند.
 
حاج رسولی‌ها با تاکید براینکه بر اثر بارش‌های نسبتا مناسب اردیبهشت‌ماه شرایط اندکی بهبود یافته است در غیر این صورت امروز با وضعیتی بسیار دشوارتری برای تامین منابع آبی استان مواجه بودیم، اظهار کرد: با این روند امیدواریم بتوانیم کاهش تحویل 20 درصدی آب شرب به اصفهان را مقداری کمتر کرده و در جلسه بعدی شورای حوضه آبریز زاینده‌رود مقداری شرایط کمبود را تعدیل کنیم. 
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار