به گزارش تابناک : عبدالله رضیان با اشاره به افزایش قیمت ارز و تاثیر آن بر افزایش قیمت خودرو گفت : افزایش قیمت ارز بازار خودروهای وارداتی را با مشکل مواجه کرده است و در این شرایط تعدیل تعرفه ها تا حدودی منطقی به نظر می رسد. 

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود : در شرایط قبلی چون از یک سو بنا بر حمایت از تولیدات داخلی و از سوی دیگر در قراردادهایی که با شرکت های خارجی منعقد شده بود قرار بر مشارکت با پلتفرم های مدل بالای 2011 بود ، تعرفه ای که تعیین شده بود مناسب به نظر می رسید اما در حال حاضر و با توجه به خروج آمریکا از برجام و مشکلاتی که ممکن است در قراردادهای خارجی پیش آید باید با توجه بیشتری به تعیین تعرفه ها پرداخت. 

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد : خروج آمریکا از برجام موجب می شود که بازار خودروهای چینی در ایران داغ تر شود و خودروسازان داخلی نیز چنانچه بتوانند تیراژ تولید را افزایش دهند ، به علت پایین بودن کیفیت خودروهای چینی ، می توانند تعادل بازار را حفظ نمایند. 

وی در ادامه افزود : البته قابل ذکر است که خودروهای وارداتی فقط 7 درصد خودروهای مصرفی کشور را شامل می شوند ، که رقم بزرگی نیست ، اما در حال حاضر با خروج آمریکا از برجام شرایط بسیار پیچیده شده است و نیاز است که تعرفه ها تعدیل شوند تا فشار زیادی به مصرف کننده وارد نشود. 

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی در خصوص پلتفرم ملی اذعان داشت : در دیداری که از شرکت های خودروسازی داشتیم خودروسازان ابراز داشتند که برای افزایش تحقیق و توسعه نیاز به سرمایه و کمک های مالی دارند و باید با اهمیت به مباحث پژوهشی و توسعه پلتفرم ها موجبات تولید خودرو با کیفیت را ایجاد کرد و در این زمینه می توان از بخش خصوصی نیز کمک گرفت. وی افزود : قطعه سازان و تولیدکنندگان داخلی در تولید موتور ظرفیت های بسیار خوبی فراهم کرده اند و در مواردی تولیدات داخلی صادر هم می شوند. 

رضیان خاطر نشان کرد : چنانچه روی پلتفرم ملی کار اصولی صورت گیرد ، می توان شرایط را به گونه ای تغییر داد که با افزایش کیفیت ، مصرف کنندگان به استفاده از تولیدات داخلی تمایل بیشتری داشته باشند ؛ البته قطعه سازان در حال رفع نواقص هستند و شواهد نشان می دهد که می توان به قطعه سازان داخلی اعتماد کرد.