رئیس ستاد زکات استان اصفهان گفت: شورای زکات در بیش از ۸۰ درصد از روستاهای استان اصفهان راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۶۱۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ 06 June 2018

به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام و‌المسلمین غلامحسین رنجبر صبح امروز در جمع روحانیون شهرستان اردستان با بیان اینکه شورای زکات در روستاها وظیفه شناسایی ظرفیت‌های موجود در روستا و خارج از آن، شناسایی فقرا و کمک به آنها را دارد،  اظهار داشت: نظارت کلی بر شورای زکات در روستاها بر عهده دبیرخانه زکات استان است.

وی با بیان اینکه هر کدام از روحانیون در هر روستا و مکانی مشغول فعالیت هستند، افزود: شوراهای زکات روستاها را فعال کنند، در صورت فعال شدن شورای زکات روستاها بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

رئیس ستاد زکات استان اصفهان به دستورالعمل شورای مرکزی زکات پیرامون جمع آوری زکات فطره اشاره کرد و گفت: ساماندهی جمع آوری زکات فطره در دستور کار قرار دارد تا از ایجاد صندوق‌های متفرقه به نام زکات فطره خود داری شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد از موقعیت جمع آوری زکات فطره سواستفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد:  سال گذشته در بعضی از استان‌ها به صراحت گفته می‌شد که 300 صندوق بی هویت جمع آوری شده است.

رنجبر با یان اینکه مجوز جمع آوری زکات فطره را دبیرخانه شورای زکات صادر می‌کند، افزود: همه مساجد و خیریه‌هایی که قصد جمع آوری زکات فطره را دارند خودشان هزینه کرده و کار جمع آوری زکات فطره را انجام می‌دهند و سپس لیست هزینه‌ها و میزان زکات جمع آوری شده را ارائه می‌کنند.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار