مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با تاکید بر اینکه آورد امسال سد زاینده رود به 500 میلیون مترمکعب هم نخواهد رسید، گفت: براساس آمار موجود سخت‌ترین و نادرترین شرایط افت ورودی آب به سد زاینده رود در سال جاری اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۶۱۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 05 June 2018

به گزارش تابناک : محمد حاج رسولی‌ها که به منظور بررسی شرایط آبی اصفهان به این استان سفر کرده با تاکید بر اینکه در سال جاری سخت‌ترین شرایط آبی دهه‌های اخیر این منطقه را تجربه می‌کنیم، ادامه داد: براساس آمار موجود سخت‌ترین و نادرترین شرایط افت ورودی آب به سد زاینده رود در سال جاری اتفاق افتاده است.
وی افزود: براساس ارزیابی صورت گرفته، آورد امسال سد زاینده رود به 500 میلیون مترمکعب هم نخواهد رسید به طبع جدای از محدویت‌های بخش کشاورزی ناچار هستیم محدویت‌هایی برای بخش شرب نیز اعمال کنیم.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: این محدویت برای بخش شرب شامل طرح آبرسانی اصفهان بزرگ هم می‌شود که تقریبا چهار تا پنج میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده است. در برنامه پیش‌بینی شده تا امسال 20 درصد نسبت به سال گذشته کاهش تحویل آب شرب داشته باشیم.
حاج رسولی‌ها با تاکید بر اینکه کاهش یاد شده بایستی در تمامی شهرستان‌ها به صورت یکسان توزیع شود، ادامه داد: آب و فاضلاب اصفهان نیز سیستم هوشمندی را طراحی کرده است تا بتواند این کاهش آورد را به صورت یکسان در شبکه توزیع کند.
وی در پایان گفت: بر اثر بارش‌های نسبتا مناسب اردیبهشت‌ماه شرایط اندکی بهبود یافته است در غیر این صورت امروز با وضعیتی بسیار دشوارتری برای تامین منابع آبی استان مواجه بودیم که با این روند امیدواریم بتوانیم کاهش تحویل 20 درصدی آب شرب به اصفهان را قدری کمتر کرده و در جلسه بعدی شورای حوضه آبریز زاینده‌رود مقداری شرایط کمبود را تعدیل کنیم.

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار