نمایش خیابانی "قیام هفت کفن‌پوش" به مناسبت ۱۵ و ۱۴ خرداد در شیراز در حرم سید علاءالدین حسین(ع) اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۱۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲ 03 June 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: نمایش خیابانی «قیام هفت کفن‌پوش» به مناسبت 15 و 14 خرداد روز دوشنبه 14 خرداد ساعت 18:30 در حرم سید علاءالدین حسین (ع) اجرا می‌شود. آرش ابراهیمی، نویسندگی، کارگردانی و طراحی این نمایش را بر عهده داشته است.

سعید نظری، ابراهیم شاهین، کیمیا خداجویی، محمد عاقد، احمد نیک‌خو، امیرحسین هوشنگی، کوثر دبیری و وحید کشاورز بازیگران این نمایش هستند. این نمایش به همت کانون بسیج هنرمندان سپاه بقیه‌الله شیراز برگزار می‌شود.

محمدعلی یزدانشناس مسئول کانون بسیج هنرمندان سپاه بقیه‌الله شیراز در گفت‌وگو با تسنیم درباره این نمایش اظهار داشت: این نمایش با نگاهی به ماجرای کفن‌پوشان ورامین تهیه شده و اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ترکیب هنر تئاتر با تعزیه را یکی از ویژگی‌های این نمایش دانست و گفت: استفاده از تعزیه برای بیان واقعه‌ای در تاریخ معاصر سبب تفاوت این نمایش با دیگر نمایش‌های مرسوم خیابانی شده است.

یزدانشناس با تاکید بر اینکه تعزیه با هنر تئاتر در هم آمیخته شده است، افزود: این نمایش به مناسبت 14 و 15 خرداد تولید شده و در مجموع 7 بار اجرا می‌شود که نخستین آن در حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار