پیکر دکتر محمود شیخ زین الدین معاون نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استاد دانشگاه صنعتی اصفهان روز یکشنبه در اصفهان تشییع و در قطعه نام آوران آرامستان باغ رضوان به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۶۱۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ 03 June 2018

به گزارش تابناک : محمود شیخ زین الدین، معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استاد دانشگاه صنعتی اصفهان، صبح دیروز شنبه 12 خرداد بر اثر عارضه قلبی در اصفهان درگذشت.
پیکر شیخ زین الدین با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ابتدا در دانشگاه صنعتی اصفهان تشییع و سپس در قطعه نام آوران آرامستان باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد.
این مراسم از محل منزل وی واقع در کوی استادان دانشگاه صنعتی اصفهان به سمت مسجد فاطمه الزهرا(س) این دانشگاه برگزار شد و سپس جهت تدفین در قطعه نام آوران آرامستان باغ رضوان اصفهان ادامه یافت.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم تشییع پیکر این استاد دانشگاه در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد: جامعه علم و فناوری کشور و استان اصفهان یک فرد موثر را از دست داد.
سورنا ستاری افزود: دکتر شیخ زین الدین به مانند جواهری بود که در چند سال گذشته با وی کار می کردم و امیدوارم امروز بتوانیم جای خالی وی را با تلاش و امید بیشتر، پُر کنیم .
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: بسیار سخت است که نیرویی به این ارزشمندی با سوابق اجرایی بسیار در حوزه پارک های علم و فناوری و دانشگاه ها را از دست دادیم و پیدا کردن جایگزینی برای وی غیر ممکن است.
وی همچنین اظهار امیدواری کرد که قدر چنین افرادی را بیشتر بدانیم.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم در گفتگو با ایرنا بیان کرد: دکتر شیخ زین الدین فردی آگاه در حوزه فناوری و مدیری دلسوز و علاقه مند به کار بود.
مسعود برومند افزود: کمتر فردی در کشور مانند وی داریم که دارای چنین تجربه ای در حوزه علم و فناوری باشد.
در این مراسم همچنین رییسان دانشگاه های استان اصفهان، نمایندگان مجلس، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و جمعی دیگر از مسئولان و دانشگاهیان و خانواده وی حضور داشتند.
محمود شیخ زین‌الدین دارای مدرک دکترای علوم و صنایع غذایی با گرایش بیوتکنولوژی مواد غذایی از دانشگاه ناتینگهام انگلستان و عضو هیأت علمی گروه علوم و صنایع غذایی دانشکده مهندسی کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان بود.
این استاد دانشگاه صنعتی اصفهان از بهمن ماه 92 تاکنون در سمت معاون نوآوری و تجاری ‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ایفای خدمات ارزنده ای پرداخت.
وی در کارنامه علمی و اجرایی خود، ریاست شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، کسب عنوان مدیر برتر فناوری کشور در سال 1389، ریاست شاخه غرب آسیا و عضویت هیات مدیره انجمن بین‌المللی پارک‌های علمی (IASP) از سال 2010 تا سال 2012 و ریاست جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی را به همراه داشت.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار