ئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز گفت: گروه های تعزیه شهرستان دقیقا شناسایی و ساماندهی شوند و بر فعالیت های آنها نیز نظارت شود تا بر اساس شرع مقدس اسلام و مقررات جامعه دینی نسبت به اجرای برنامه ها اقدام کنند.
کد خبر: ۶۱۵۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴ 03 June 2018

سیدرضا آقایی در جلسه هماهنگی نظارت بر فعالیت گروه های تعزیه شهرستان با ابراز گلایه از اینکه برخی اجرای گروه های تعزیه دقیق نیست، افزود: آنها باید برای فعالیت ها و اجرای برنامه ها نسبت به کسب مجوز از این اداره اقدام کنند.
وی به برنامه های این اداره در خصوص فعالیت گروه های تعزیه اشاره کرد و ادامه داد: تهیه بانک اطلاعات دست اندرکاران تعزیه ، برگزاری کارگاه های آموزشی ،توجیهی و نظارت بر اجرای دقیق طبق موازین دینی و اسناد موثق جزو اولویت هاست.
همچنین معاون فرمانداری مهریز با اشاره به اهمیت هنر تعزیه گفت: در این هنر باید وجوه گوناگونی همچون تاریخی ، هنری‌ و شرعی را مورد توجه قرار داد و مسائل آموزشی نیز مدنظر باشد.
محمد زارع افزود: هم اکنون به رغم اهمیت مسائل آموزشی مدرسه‌ آموزش و کارگاه تعزیه خوانان در شهرستان وجود ندارد و باید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به این امر اقدام کند.
در ادامه رئیس شورای هیات های مذهبی مهریز بر نظارت بیشتر بر بعد محتوایی تعزیه خوانی برای کاهش آسیب های احتمالی و تهیه بانک اطلاعات هنرمندان تعزیه تاکید کرد.
سید کاظم کمالیان افزود: با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان و سوء برداشت از تعزیه در فضای مجازی، باید در بحث ساماندهی و نظارت بر تعزیه خوانی جدیت بیشتری داشته باشیم.
تهیه بانک اطلاعات تعزیه خوانان، معرفی مسوول گروه تعزیه ، برگزاری کارگاه های آموزشی و توجیهی با حضور کارشناسان مجرب، تهیه فیلم و عکس مصاحبه از آسیب های تعزیه از جمله مصوبه جلسه بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار