مدیر کل انتقال خون استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه نیاز روزانه بیمارستان‌ها ۳۰۰ واحد خون است بنابراین نیاز به افزایش اهدای ۳۰ درصدی خون در اصفهان است.
کد خبر: ۶۱۴۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ 03 June 2018
به گزارش تابناک :  مجید زینلی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در مقاطعی از سال با کاهش آمار اهدای خون مواجه ایم که از آن جمله ماه رمضان است و به مردم توصیه می کنیم که در هنگام صبح و بعد از افطار از ساعت ۹ تا ۱۲ شب بهترین زمان برای اهدای خون در این ماه است.
 
وی بیان داشت: در فروردین و اردیبهشت ماه امسال، نزدیک به ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد در حدود ۲۲ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.
 
مدیر کل سازمان انتقال خون استان اصفهان بیان داشت: در سال گذشته ۲۸ هزار و ۸۰۰ نفر برای اهدا مراجعه کردند که ۲۱ هزار و ۸۰۰ نفر موفق به اهدا شدند.
 
وی به میزان اهدای خون در نیمه اول ماه مبارک رمضان اشاره کرد و  گفت: بالغ بر شش هزار و ۱۰۰ نفر برای اهدای خون مراجع کردند که از این تعداد چهار هزار و ۲۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.
 
زینلی اعلام کرد: این در حالی است که به نسبت سال گذشته از چهار هزار و ۸۰۰ مراجعه کننده، سه هزار و ۷۰۰ نفر موفق به اهدا شدند.
 
وی با اشاره به اینکه نباید اهدای خون را به ایام خاص مثل شب های قدر و روز عاشورا موکول کرد، بیان داشت: مردم نذر خود را در ایام دیگر هم می توانند انجام دهند چراکه در روزهای خاص ذخایر خونی ناگهان با افزایش بسیاری روبرو می شود و این در حالی است که خون را بیشتر از ۴۰ روز نمی توان نگهداری کرد و بعد از این تاریخ خون تاریخ گذشته دورریز می شود که این امر باعث صدمات بسیار و محرومیت از ذخایر خونی می شود.
 
بیشترین سنین اهداکنندگان خون بین ۳۰ تا ۴۰ سال بوده است
 
زینلی با اشاره به وجود چهار پایگاه اصلی در استان گفت: شهرستان های کاشان، نجف آباد، شهرضا، خوانسار از پایگاه های اقماری انتقال خون هستند که خوانسار با زیرمجموعه گلپایگان و اصفهان با زیرپوشش داشتن نایین و خمینی شهر در حال فعالیت است و در سطح استان ۹ مرکز اقدام به جمع آوری خون می کنند.
 
وی با بیان اینکه بیشترین سنین اهداکنندگان خون بین ۳۰ تا ۴۰ سال بوده است، گفت: سقف سنی اهدای خون از ۱۸ تا ۶۰ سال است و افراد در این سنین می توانند برای اهدا مراجعه کنند این در حالی است که بیشتر گروه اهداکننده را افراد ۳۰ تا ۴۰ سال دربر می گیرد که این امر نشانگر پیش رفتن اهداکنندگان به سمت پیری است اما استقبال سنین ۲۰ تا ۲۵ سال در گذشته بیشتر بود.
 
مدیر کل سازمان انتقال خون استان اصفهان در خصوص تقاضای بیمارستان ها برای خون گفت: بیمارستان ها روزانه تقریبا ۳۰۰ واحد خون از انتقال خون دریافت می کنند که برای تامین آن باید میزان دریافت خون ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از این رقم باشد تا بتوانیم بیمارستان ها را به خوبی پوشش دهیم.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاض بیش از ۹۹ درصد خون مورد نیاز بیمارستان ها را تامین می کنیم، اضافه کرد: به تمام نیازهای استانی خود در سال گذشته پاسخ دادیم و شش هزار و پانصد واحد خونی مازاد استان را به دیگر استان ها منتقل کردیم.
 
 
منبع : شهرفردا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار