مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران گفت: جشن‌های ملی و مذهبی یزد باید همانند عزاداری‌ها باشکوه هرچه تمام و با حضور گسترده مردم برگزار شود.
کد خبر: ۶۱۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 03 June 2018

سیدحسن حسینی در جلسه شورای مرکزی حسینیه ایران که در محل این دبیرخانه برگزار شد، با ارائه گزارشی از برنامه‌های این دبیرخانه در سال جاری، بر ضرورت هم‌افزایی و همکاری مجموعه‌هایی که در برگزاری مراسم های عزاداری یزد نقش دارند، تاکید کرد.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده، ورود مجموعه های مردمی به جشن‌ها در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته اما در این سطح قابل قبول نیست و باید جشن‌های یزد همانند عزاداری‌ها حرفی برای گفتن در کشور داشته باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: مراسم‌های عزاداری یزد با شکوه و با حضور گسترده مردم برگزار می شود و این مراسم‌ها در کشور شهرت یافته که لازم است جشن‌های ملی و مذهبی نیز با همین شکوه و عظمت برگزار شود.

در این جلسه دیگر اعضای شورای مرکزی حسینیه ایران نیز به آسیب شناسی عزاداری‌ها و جشن‌ها و ضرورت همکاری برای رفع این آسیب‌ها، استفاده از کالاهای ایرانی در مراسم های عزاداری و جشن‌ها، ساماندهی مراسم سنتی تعزیه، حضور پررنگ‌تر هیئت های مذهبی در معرفی ظرفیت های گردشگری استان، ضرورت حمایت بیشتر هیئت های مذهبی از اقشار آسیب پذیر جامعه، ارائه برنامه در طول سال برای کودکان و نوجوانان در هیئت های مذهبی با تعامل و همکاری دستگاه‌های مسئول به ویژه سازمان تبلیغات پرداختتد.

شورای مرکزی حسینیه ایران متشکل از شورای هیئات مذهبی سازمان تبلیغات، موسسه گسترش هیئت رزمندگان، هیئت‌های انصار، نماینده تعزیری استان، بسیج مداحان و نماینده شاعران و جمعی از روسای هیئت های مذهبی استان یزد هستند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار