نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تلگرام طلایی به این دلیل فیلتر نیست که تحت کنترل است و در مواقع خاص امنیتی قابل رهگیری است. سیاست‌ها در فضای مجازی باید به گونه‌ای باشد که مجبور به فیلتر و نصب فیلترشکن نباشیم.
کد خبر: ۶۱۴۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 02 June 2018

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نباید سیاست‌ها آن‌قدر ناقص باشد که با فیلتر کردن مجبور به نصب فیلترشکن روی موبایل شویم. این نشان دهنده سیاست‌های غلط است و این موضوع ثابت می‌کند سیاست‌ها و مدیریت‌ها متناسب با واقعیت‌ها نیست.

صادق طباطبایی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، در خصوص سیاست‌های فضای مجازی، اظهار کرد: در سیاست‌های فضای مجازی هنوز به شکل متمرکز و مدیریت شده عمل نمی‌کنیم و به همین دلیل دچار مشکل می‌شویم. اگر مدیریت یکپارچه در فضای مجازی داشته باشیم و به شکل درستی بتوانیم برای فضای مجازی برنامه‌ریزی کنیم تهدیدات تبدیل به فرصت می‌شود.

وی افزود: متأسفانه مسئولان آن‌چنان که باید رهنمودهای مقام معظم رهبری را درک نمی‌کنند و حرکتشان متناسب با این موضوع ملی نیست. وقتی یک شبکه اجتماعی در جهت منافع دشمن حرکت می‌کند مجبور می‌شویم در برهه‌ای از زمان آن را فیلتر کنیم. اگر زودتر و قبل از اینکه به این مرحله برسد مدیریت صحیح انجام شده بود و قبل از اینکه حجم مشترکین تلگرام این‌قدر زیاد شود سرورها را وارد ایران می‌کردند یا اختیارش را به دست می‌گرفتند بدون شک مشکلات امروز پیش نمی‌آمد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: فضای مجازی، فضای جدیدی است که به روی جهان باز شده است و تمام کشورهایی که دسترسی به فضای مجازی دارند با تهدیدات آن دست و پنجه نرم می‌کنند و اگر نتوانند برای فضای مجازی خود برنامه‌ریزی کنند بیشتر از آن‌که از این فضا بهره ببرند آسیب می‌بینند. کسانی که قصد دارند مدیریت جهان را به دست بگیرند امپراتوری فضای مجازی راه انداخته‌اند و در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی به شکل نوین استعمار فضای مجازی را رقم زده‌اند.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: اگر در داخل نتوانیم فضای مجازی را مدیریت کنیم تهدیدات زیادی برای کشور به دنبال دارد و در خصوص تلگرام چاره‌ای جز فیلتر نمانده بود. نباید سیاست‌ها آن‌قدر ناقص باشد که با فیلتر کردن مجبور به نصب فیلتر شکن روی موبایل شویم. این نشان دهنده سیاست‌های غلط است و این موضوع نشان می‌دهد سیاست‌ها و مدیریت‌ها متناسب با واقعیت‌ها نیست.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تلگرام طلایی به این دلیل فیلتر نیست که تحت کنترل است و در مواقع خاص امنیتی قابل رهگیری است. سیاست‌ها در فضای مجازی باید به گونه‌ای باشد که مجبور به فیلتر و نصب فیلترشکن نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار