جوابیه میراث فرهنگی
هیچگونه تخریبی صورت نگرفته بلکه به دلیل بارندگی های اخیر برای جلوگیری ازخطر بخشی از دیوار جمع آوری شده است.
کد خبر: ۶۱۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 01 June 2018

به گزارش «تابناک یزد»، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ابرکوه پیرو انتشار خبری با عنوان تخریب شبستان مسجد تاریخی پشت آسیاب ابرکوه در شبکه های مجازی جوابیه ای صادر کرد
مجاهد کرباسی در این جوابیه گفت: هیچگونه تخریبی صورت نگرفته بلکه به دلیل بارندگی های اخیر و درخواست های مکرر مردمی به صورت تلفنی و حضوری مبنی بر آسیب دیدگی دیوار شبستان مسجد و خطر ریزش آن، با درخواست شهرداری شهرستان برای رفع خطر و جمع آوری دیوار مشروط به اجرای مجدد آن بدون عقب نشینی و با نمای کاهگلی موافقت شد.
وی در خصوص جمع آوری دیوار و رفع خطر صفه های مسجد گفت: قدمت دو صفه ای که رفع خطر گردیده بین 30 تا 40 سال بوده است و بدلیل اینکه این صفه ها خطر ریزش داشته و از تیزه ترک خوره بود، نیاز به رفع خطر اضطراری داشت که شهرداری شهرستان با هماهنگی میراث فرهنگی اقدام به رفع خطر نمود.
کرباسی در خصوص صفه های رفع خطر شده اشاره کرد وگفت: این صفه ها با ملات ماسه و سیمان و به صورت شاخه بزی جهت هماهنگی با بنا در دهه های قبل ساخته شده بود و از نظر قدمت ارتباطی با اصل بنای مسجد که مربوط به دوره صفوی است ندارد.
وی در خصوص مرمت این صفه ها اعلام کرد: بی شک در عملیات مرمتی این صفه ها به سبک سنتی مطابق و همخوان با بنای مسجد باز سازی خواهند شد.
وی به اهمیت بازسازی و حفظ بافت تاریخی و ثبتی شهرستان تاریخی ابرکوه و تشکر و قدردانی از توجه و دقت نظر مردم به میراث فرهنگی ابراز امید واری کرد: با توجه به وسعت بافت تاریخی شهرستان ابرکوه، مردم میراث دوست هریک به عنوان میراث بانان آثار تاریخی این اداره را در حفاظت از بافت های تاریخی یاری رسانند.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ابرکوه با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی اخبار صحیح اظهار داشت کلیه حقوق این اداره در خصوص نشر اخبار ناصحیح و مغرضانه پابرجا بوده و این اداره کل در صورت نشر اخبار غیر واقعی و تشویش اذهان عمومی در خصوص میراث فرهنگی به مراجع قضایی شکایت خواهد کرد.
چند روز خبری در فضای مجازی منتشر شده بود که شبستان مسجد تاریخی پشت آسیاب ابرکوه تخریب شده است .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
ايا تابناك از صحت اين اظهارات اطلاع كافي دارد
به نظر مي رسد با مراجعه به اداره كل ميراث و فرهنگي يزد به صورت مكتوب و فني از رياست سازمان سوال و اخذ پاسخ گردد
شفاف كردن اذهان عمومي و يكجانبه به اين موضوعات توجه نكردن از رسالت اصلي رسانه ها مي باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار