سالانه چندین نفر در حوادث برخورد با قطاری که ریل‌های آن از دل اندیمشک می‌گذرد، جان خود را از دست می‌دهند آیا راهی برای درمان این درد وجود ندارد؟
کد خبر: ۶۱۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ 01 June 2018

سالانه چندین نفر در حوادث برخورد با قطاری که ریل‌های آن از دل اندیمشک می‌گذرد، جان خود را از دست می‌دهند.

قصه اندیمشک و راه‌آهن همان قصه مرغ و تخم‌مرغ است که مشخص نیست اول اندیمشک بوده و بعد راه‌آهن آمده یا بالعکس، اما هرچه که هست نام اندیمشک با راه‌آهن عجین شده است.

بیش از ۱۵ کیلومتر خطوط ریلی جدای از ایستگاه‌های راه‌آهن اندیمشک از میانه این شهر می‌گذرند و شهر را به دو نیم تقسیم کرده‌ است، جدای از گزینه‌های ایجاد اشتغال، اعتباری که راه‌آهن به همراه می‌آورد، گردشگران و مسافران و بازارهای همراه آن، حوادث مرگباری نیز موجبات آزردگی مردمان شهر می‌شود‌.

با نگاهی به این آمارها در کشور در می‌یابیم که این اتفاقات تنها در اندیمشک نیستند از تهران تا شمال کشور گه گاه شاهد این مرگ‌های تصادفی هستیم، اما چیزی که می‌دانیم جدانشدن نام اندیمشک و قطار است پس باید برای جلوگیری یا حداقل کاهش حوادث چاره‌ای اندیشید که مسلما نیازمند راه‌های اصولی و همیاری ارگان‌های مختلف و نه تنها راه‌آهن است.

سه پل هوایی توسط راه‌آهن زاگرس در نقاطی از شهر در حال احداث است

مهرداد انصاری مدیرکل راه‌آهن زاگرس در خصوص حوادث برخورد عابران با قطار در اندیمشک به خبرنگار فارس گفت: حدودا ۲۰ کیلومتر از راه‌آهن از داخل شهر اندیمشک رد می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر مردم از گذرگاه‌های مشخص شده توسط راه‌آهن عبور کنند مشکلی پیش نخواهد آمد، افزود: در چند حادثه برخورد عابر با قطار به‌همین دلیل یعنی رد شدن عابر از مکان‌هایی دیگری غیر از گذرگاه‌ها بوده است.

انصاری گفت: با رایزنی‌های که با شهرداری اندیمشک صورت گرفت قرار بر این شده که حریم راه‌آهن را ما در اختیار آن‌ها قرار داده تا آن‌ها این حریم از دوکوهه تا اندیمشک را با درختکاری پوشش دهند.

وی عنوان کرد: در دوره‌های گذشته وقتی تلاش شد حریم راه‌آهن را با دیوار حصار کشی کنند با مخالفت مردم روبه‌رو شد چرا که معتقد بودند شهر به دو نیم تقسیم می‌شود پس به نظرم درختکاری بهترین گزینه پیش‌روی است.

مدیرکل راه‌آهن زاگرس با بیان اینکه سه پل هوایی توسط راه‌آهن زاگرس در نقاطی از شهر در حال احداث است، گفت: معمولا کسانی که بار یا دوچرخه یا ... دارند از پل‌های هوایی تردد نمی‌کنند و این خود راه‌کاری را می‌طلبد‌.

وی با بیان اینکه در حادثه‌های برخورد عابر با قطار تحت شرایطی به خانواده متوفی کمک مالی خواهد شد، افزود: فرهنگ‌سازی و استفاده از مکان‌های مشخص شده در تردد از روی ریل‌ها بهترین روش کاهش آمار این برخورد‌هاست.

یکی از گزینه‌ها می‌تواند خارج کردن راه‌آهن از داخل شهر به‌گونه‌ای که به اندیمشک لطمه‌ نخورد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اندیمشک در این‌باره گفت: متاسفانه هرسال شاهد حوادث برخورد عابر و قطار در اندیمشک هستیم که روح هر انسانی را آزرده می‌کند.

علی گل‌اندام افزود: راه‌آهن ضمن فواید و برکات و رونق فراوانی که برای اندیمشک دارد مشکلاتی را هم دارد که با کارشناسی باید صدمات و خسارات آن را به حداقل رساند.

وی گفت:احداث پل‌های زیرگذر و پل‌های هوایی برای عابران از جمله کارها و برنامه‌های کوتاه مدتی است که برای کاهش یا به صفر رساندن این حوادث باید انجام داد.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر از راه‌آهن از داخل شهر می‌گذرد، عنوان کرد: باید با فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی به شهروندان آمار حوادث را کاهش داد چرا که قطعا با ادامه این روند شاهد حوادث بیشتری خواهیم بود.

نایب رئیس شورای شهر اندیمشک بیان کرد: باید علاوه بر برنامه‌های کوتاه مدت برنامه‌های بلند مدتی نیز اندیشیده شود که یکی از گزینه‌ها می‌تواند خارج کردن راه‌آهن از داخل شهر به‌گونه‌ای که به اندیمشک لطمه‌ای وارد نشود باشد.

وی افزود: حفظ جان و سلامتی شهروندان از هرچیزی با ارزش‌تر است که امیدواریم در آینده نه‌چندان دور مشکل حوادث ریلی حل شود.

 

منبع: فارس

برچسب ها: حوادث ریلی ، قطر ، اندیمشک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار