چندین طرح عمرانی در حوزه راه‌آهن ظهر امروز با حضور استاندار خوزستان، معاونان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسئولان محلی در اندیمشک افتتاح شد‌.
کد خبر: ۶۱۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶ 31 May 2018

چندین طرح عمرانی در حوزه راه‌آهن ظهر امروز با حضور استاندار خوزستان، معاونان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسئولان محلی در اندیمشک افتتاح شد‌.

بازسازی مسیر اندیمشک_سبز آب_شوش، سیستم رادیویی، نصب دوربینهای محور، افزوده شدن یک رام قطار محلی در مسیر اندیمشک_درود، احداث موزه راه‌آهن، افتتاح مسجد دوکوهه، احداث ساختمان های امداد و آتش نشانی طرح‌هایی بودند که امروز افتتاح شدند.

ارزش تقریبی طرح‌های افتتاح‌شده عمرانی امروز در اندیمشک بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال بوده‌است.

سعید رسولی عضو هیئت مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: بعد از 60 سال خطوط ریلی منطقه و مسیرها با اجرای این طرح‌ها بهسازی شد.

وی افزود: این موضوع موجب ایمن‌سازی مسیر و تسهیل در انتقال بار و مسافر دارد.

رسولی بیان کرد: برقی کردن مسیر اندیمشک_دورود در اولویت راه‌آهن خواهد بود.

مهرداد انصاری مدیرکل راه‌آهن زاگرس نیز گفت: در سال قبل 16 میلیون تن بار ناخالص و هشت میلیون تن بار خالص از محور عبور کرد.

وی افزود: خدمات بسیار خوبی در چند سال‌گذشته در حوزه راه‌آهن زاگرس انجام شده است.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان هم خوزستان را منطقه استراتژیک در کشور دانست و گفت: اقتصاد کشور به این استان گره خورده‌است و باید با برنامه‌ریزی جدی‌تر تلاش شود.

وی افزود: توجه به زیرساخت‌های راه‌آهن منطقه برای خدمات کیفی‌تر ضرورت دارد.

فریدون حسنوند نیز در حاشیه مراسم امروز اظهار کرد: با توجه به نزدیکی اندیمشک به استان‌های ایلام و لرستان، مرکز خوزستان و البته مرزهای بین المللی، توسعه مسیرهای ریلی و ایجاد بندر خشک در اندیمشک ضروری است.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از بندر خشک اندیمشک، ظرفیت انتقال بار راه‌آهن افزایش خواهد یافت، گفت: با اجرای این پروژ بیش از 2 هزار فرصت شغلی در اندیمشک ایجاد می شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت مدیران استانی و کشوری برای احداث بندر خشک در اندیمشک گفت: افزایش سرعت در اجرا و توسعه خدمات ریلی در اندیمشک خواهیم بود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار