افزایش‌های اندک قیمت ارز دولتی در بازار کماکان ادامه دارد و بازار طلا را هم با خود همراه کرده است. هفته گذشته بود که رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد ارز 4200 تومانی ثبات قیمت نخواهد داشت و تا پایان سال افزایشی پنج تا شش درصدی در آن ایجاد خواهیم کرد. چیزی از اعلام خبر رییس کل بانک مرکزی نگذشت که بازار با خبر افزایش قیمت ارز 4200 تومانی همراه شد و اولین افزایش قیمت را در بازار کلید زد.
کد خبر: ۶۱۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸ 31 May 2018

به گزارش تابناک : در اولین تغییر قیمتی اتفاق افتاد دلار 4200 تومانی به 4205 تومان رسید. هرچند انتظار نداشتیم که به زودی و بعد از اولین افزایش قیمت، تغییرات قیمتی دیگر هم به دنبال آن اتفاق بیفتد، اما با این حال روز گذشته افزایش‌های اندک در قیمت‌ها، دلار 4200 تومانی را به 4214 تومان رساند.
اما از همان روزی که قیمت دلار 4200 تومانی رو به بالا رفت، بازخوردش را به وضوح در بازار طلای کشور دیدیم. در روزهای گذشته قیمت طلا در کشور همچنان می‌تازد و به راحتی قیمت‌های بالاتر از 2 میلیون تومان را در‌می‌نوردد.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز در این خصوص می‌گوید وقتی نرخ هر گرم طلا در بازار تهران طی روز 10 هزار تومان تغییر می‌کند نشان‌دهنده این است که بازار ثبات ندارد و نوسانات قیمتی شدید است، همچنین بحث آینده برجام و تحریم‌ها نیز از عواملی است که بر قیمت در بازار تاثیرگذار است.
بر اساس قیمت‌هایی که محمد ولی اعلام کرد؛ روز گذشته هر اونس طلای جهانی 1300 دلار، هر گرم طلای 18 عیار در بازار 200 هزار تومان، هر مثقال طلا 865 هزار تومان، سکه طرح جدید 2 میلیون و 160 هزار تومان، سکه طرح قدیم 2 میلیون و 140 هزار تومان، سکه گرمی 365 هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و 65 هزار تومان و ربع سکه 620 هزار تومان قیمت داشتند.
اما باید گفت هرچند عوامل زیادی بر این تغییرات قیمتی تاثیرگذار هستند، اما تغییر قیمت دلار نزدیک‌ترین عاملی است که می‌تواند قیمت طلا را در کشور دچار آشوب کند. اگر نگرانی از تحریم‌های آمریکا را هم به آن اضافه کنیم یقین پیدا می‌کنیم که بیشترین آسیب‌پذیری کشور ناشی از فضای روانی حاکم بر اقتصاد کشور است.
به بیانی مردم آنقدر نگران فضای اقتصادی کشور در ماه‌های آینده هستند که بازار طلا را مامن امن ذخایرشان یافته‌اند و به دنبال راهی هستند تا پس‌اندازهایشان را سروسامانی دهند‌ اما این را هم نباید از قلم بیندازیم که در بازار جهانی نیز قیمت‌ها همچنان در حال قدرت‌نمایی هستند و واضح است که بخشی از افزایش قیمت‌ها در بازار داخلی کشور ناشی از افزایش‌ جهانی قیمت طلاست که تحت تاثیر بحران سیاسی در ایتالیا و نگرانی‌ها نسبت به اختلاف تجاری چین و آمریکا که تقاضا برای این فلز ارزشمند به عنوان دارایی امن را تقویت کرد، افزایش دارد.

 

 

 

منبع : جهان صنعت  

برچسب ها: قیمت طلا ، ارز دولتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار