امسال پیش بینی می شود 10 میلیون تن گندم در کشور خریداری شود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان(منطقه 10) از آغاز خرید تضمینی گندم در مناطق گرمسیری این استان شامل شهرستان های کاشان، اردستان، نطنز، نائین و آران و بیدگل خبر داد.
کد خبر: ۶۱۲۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ 28 May 2018

به گزارش تابناک اصفهان : روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان(منطقه 10) روز دوشنبه به نقل از 'رضا نیک نداف' افزود: خرید این محصول از اول خرداد سالجاری آغاز شد.
وی اضافه کرد: این شرکت با عاملیت بانک کشاورزی، تجهیز 28 مرکز مباشرین، 14 مرکز ملکی و کارخانجات آرد و در مجموع با 42 مرکز، با آمادگی کامل اقدام به خرید گندم کشاورزان این استان می کند.
نیک نداف گفت: سیلوی کاشان کاشان تاکنون یکهزار و 400 تُن گندم خریداری کرده و تحویل این شرکت داده است.
وی یادآور شد: سال زراعی گذشته 220 هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان افزود: امسال پیش بینی می شود 10 میلیون تن گندم در کشور خریداری شود.
نیک نداف اضافه کرد: در استان اصفهان نیز در سال زراعی جاری بر اساس پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی 128 هزار تُن گندم از 35 هزار و 800 کشاورز خریداری می شود.
وی تاکید کرد: از کشاورزانی گندم خریداری می شود که از طریق سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی استان معرفی شده باشند.
نیک نداف با اشاره به توزیع کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان در قالب طرح ضیافت گفت: سهمیه استانی برنج یکهزار و 900 تُن و شکر یکهزار و 267 تن است.
وی افزود: تاکنون 950 تُن برنج و 57 تُن شکر با معرفی نامه سازمان صنعت و معدن، به فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های مصرف سراسری و محلی(کارمندی، کارگری، روستایی و عشایری) با نرخ عاملیت توزیع شده است.
روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در باره آخرین آمار کشت گندم در استان، اعلام کرد: 53 هزار هکتار از اراضی زیر کشت استان به گندم(کشت بصورت دیم و آبی) تعلق دارد و سرانه تولید این محصول 145 هزار تُن در سال است.
50 درصد از کشت محصول گندم مربوط به منطقه مرکزی این استان بوده که امسال به دلیل کمبود آب و خشکسالی کاهش یافته است.
بر اساس آمار اعلام شده، نرخ مصوب خرید تضمینی گندم 13 هزار ریال است.
همچنین اگر کشاورزی گندم خود را بصورت مستقیم به سیلوهای دولتی تحویل دهد، هزینه حمل و نقل نیز به نسبت مسافت به او پرداخت می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار