شهردار ابرکوه اظهارات سرپرست میراث فرهنگی شهرستان را مبنی بر درخواست تخریب صفه‌های مسجد تاریخی محله پشت آسیاب از سوی شهرداری را تکذیب کرد.
کد خبر: ۶۱۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ 28 May 2018

در حاشیه عملیات مرمت بافت تاریخی در محله پشت آسیاب ابرکوه دو صفه تاریخی مربوط به مسجد تاریخی این محله تخریب شد که مجاهد کرباسی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ابرکوه در پی انتشار خبری در سایت اداره کل، علت آن را درخواست‌های مکرر مردم و شهرداری برای پیشگیری از حوادث ناشی از آسیب‌دیدگی بنا عنوان کرده است.

کرباسی در خبر مذکور اذعان داشته: هیچ‌گونه تخریبی صورت نگرفته بلکه به دلیل بارندگی‌های اخیر و درخواست‌های مکرر مردمی با درخواست شهرداری، برای رفع خطر و جمع‌آوری دیوار، مشروط به اجرای مجدد آن بدون عقب‌نشینی موافقت شد و به دلیل خطر ریزش شهرداری با هماهنگی میراث فرهنگی اقدام به رفع خطر نمود.

در همین راستا ساعتی قبل شهردار ابرکوه  از ارسال نامه‌ای به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد خبر داد که طی آن تخریب صفه‌های مسجد تاریخی محله پشت آسیاب به درخواست شهرداری را کاملاً تکذیب کرد.

رسولی تأکید کرد: تاکنون هیچ‌گونه مکاتبه و یا توافقی با سرپرست میراث فرهنگی شهرستان مبنی بر اینکه خطر فروریختن بنای مذکور برای عابران وجود دارد و باید تخریب شود، صورت نگرفته و هرگز شهرداری چنین درخواستی نداشته است.

وی ادامه داد: چنین ادعایی از سوی شخص نامبرده که در خبر نیز به آن استناد کرده است صحیح نبوده و شایسته است چنانچه مکاتباتی از جانب شهرداری صورت گرفته است، جهت اثبات ادعای خود ارائه نمایند. بنا بر تبصره ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری، می‌بایست در صورت ضرورت و اعلام نظر فنی رفع خطر احتمالی، به مالکین اعلام گردد که اسنادی مبنی بر این موضوع نیز موجود نبوده و مسئولیت این موضوع به عهده اقدام کننده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار