استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی توسعه صادرات را تنها راه تحقق شعار "حمایت از کالای ایرانی" دانست و گفت: توسعه صادرات، راهبرد اصلی استان است و همه بخش‌ها باید در خدمت این سیاست محوری قرار گیرند.
کد خبر: ۶۱۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ 27 May 2018

  مجید خدابخش در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با قدردانی از تلاش‌های صادرکنندگان در جهت افزایش میزان صادرات استان، اظهار داشت: توسعه صادرات باید برای همه بخش‌ها و دستگاه‌ها به‌عنوان اولویت مطرح باشد و همه خدمات و منابع به این سمت هدایت شوند.

وی در ادامه توسعه خطوط ریلی را یکی از مهم‌ترین سیاست‌های استان ذکر کرد و گفت: اگر پروژه‌های حوزه راه‌آهن عملیاتی شود فوق‌العاده در جهت توسعه استان تحول‌آفرین خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی از اتمام ریل‌گذاری راه‌آهن میانه تا بستان‌آباد خبر داد و گفت: به‌زودی اداره کل راه‌آهن به‌عنوان دستگاه بهره‌بردار، این خط را تحویل خواهد گرفت و امیدوارم تا هفته دولت بتوانیم این مسیر را برای استفاده مردم به بهره‌برداری کامل برسانیم.

وی با بیان اینکه در محور بستان‌آباد تا تبریز هم پیمانکاران کاملاً فعال هستند، افزود: برای اجرای این محور در قانون بودجه سال جاری 150 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده بود که در سفر رئیس جمهور تصویب شد ظرف دو سال 450 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یابد.

خدابخش ادامه داد: خط دوم راه‌آهن میانه به تبریز هم در حال واگذاری به پیمانکار است و علاوه بر این برای برقی کردن این مسیر و راه‌اندازی قطار سریع‌السیر هم بانک صنعت و معدن اعلام آمادگی کرده است.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا قبل از اتمام سال 98، راه‌آهن میانه- تبریز تا ایستگاه ائل‌گلی برسد و در این صورت می‌توانیم این خط را به خط متروی تبریز وصل کنیم که تحقق این پروژه‌ها فوق‌العاده تحول‌آفرین خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص ایجاد بندر خشک در استان نیز گفت: بنادر خشک درواقع قطعه منفصل بنادر تر هستند که یک بحث تعریف‌شده در سطح دنیاست و یک فرصت عالی برای اشتغال‌زایی، انبارداری و لجستیک به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر مطالعه و مکان‌یابی دقیق بندر خشک در استان، گفت: تمام امکانات یک بندر تر در بندر خشک هم باید ایجاد شود، منتها دولت اجازه سرمایه‌گذاری در این زمینه را ندارد و باید از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده کنیم.

خدابخش خاطرنشان کرد: باید هرچه سریع‌تر مراحل اجرایی ایجاد بندر خشک در استان را طی کنیم تا این فرصت از دست نرود.

وی در بخش دیگری از این نشست درخصوص ارائه تسهیلات از محل وجوه اداره شده به‌عنوان یارانه سود تسهیلات به واحدهای تولیدی و خدماتی، گفت: هدف از ارائه این تسهیلات، کمک به تحقق سیاستی منطقی و برنامه‌ریزی‌شده است و ارائه آن به هر پروژه‌ای در هر نقطه‌ای کاملاً با اهداف آن منافات دارد؛ بنابراین لازم است موضوع در یک جلسه تخصصی با حضور دستگاه‌های مسئول بررسی شود.

در این نشست 11 مورد از مصوبات کارگروه تخصصی شهرسازی و امور زیربنایی استان به تصویب رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :