مسئول کمیته پارکور هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان گفت: تنها ۵ باشگاه در اصفهان مجاز به آموزش رشته پارکور هستند و برای جلوگیری از فعالیت مراکز غیرمجاز به صورت نامحسوس از باشگاه‌ها بازدید می‌کنم.
کد خبر: ۶۱۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ 26 May 2018

به گزارش تابناک : داوود فتحی درباره فعالیت‌های کمیته پارکور هیئت انجمن‌های ورزشی استان اظهار داشت: فعالیت رشته پارکور از سال 83 در اصفهان آغاز شده بود، اما چون این رشته مجوز نداشت ورزشکاران نمی‌توانستند در باشگاه‌ها تمرین کنند و به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کردند تا اینکه رشته پارکور ثبت شد و رسمیت پیدا کرد و کمیته پارکور هیئت انجمن‌های ورزشی استان نیز از حدود 8 ماه پیش شروع به فعالیت کرد.
وی افزود: در این مدت چهار پارکورباز اصفهانی مدرک مربیگری رسمی کشور را دریافت کردند و خودم و یک نفر دیگر نیز آبان ماه امسال به دوره داوری درجه 3 آسیا اعزام می‌شویم.
فتحی ادامه داد: ورزش پارکور به آمادگی جسمانی بالایی نیاز دارد و ورزشکاران تمام رشته‌ها می‌توانند به این رشته بپردازند.
مسئول کمیته پارکور هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان گفت: فرشاد محمدیان از اصفهان حدود 15 روز پیش در مسابقات جهانی شرکت کرد، اما به دلیل آسیب‌دیدگی در مرحله نهایی موفق به کسب مدال نشد.
وی با بیان اینکه پارکور ایران روند رو به رشدی دارد، اظهار داشت: پارکوربازان ایران برای نخستین بار در فروردین 97 در مسابقات جهانی شرکت کردند و عناوین اول و دوم را به خود اختصاص دادند.
فتحی اضافه کرد: متأسفانه به دلیل اینکه رشته پارکور در گذشته رسمیت نداشت، فعالیت ورزشکاران آن جایی ثبت نمی‌شد و این در حالی است که فرشاد محمدیان از اصفهان 4 حرکت به نام خود در فدراسیون جهانی ثبت کرده است.
مسئول کمیته پارکور هیئت انجمن‌های ورزشی استان افزود: شهرداری اصفهان به ما قول داده که چند پارک را مجهز به پیست پارکور کند تا این رشته را به صورت همگانی و رسمی توسعه دهیم. این رشته و هدف آن بسیار زیبا است و برای نیروهای آتشنشانی، کوهنوردان و ... هم مفید است و محدودیت سنی هم ندارد.
وی درباره مراکز مجاز آموزش پارکور در استان اصفهان گفت: در گذشته چون این رشته مجوز نداشت، مربیان آن به اسم رشته‌های دیگر سالن می‌گرفتند، اما از زمانی که مسئولیت کمیته پارکور را بر عهده گرفته‌ام، با مراکز ورزشی مذاکره می‌کنم تا به مربیانی که در گذشته فعالیت داشتند، زیر نظر خودم اجازه برگزاری دوره‌های آموزشی پارکور را بدهند. در استان اصفهان نیز تنها 5 باشگاه مجاز به آموزش پارکور هستند.
فتحی درباره مقابله با مراکز غیرمجاز آموزش پارکور تصریح کرد: از باشگاه‌ها به صورت نامحسوس بازدید می‌کنم و باشگاه‌هایی که زیر نظر کمتیه پارکور استان فعالیت نکنند را تعطیل می‌کنیم و این کار را هم انجام داده‌ایم. در حال حاضر تمام باشگاه‌های پارکور زیر نظر من و شخص دیگری که مورد تأیید من است فعالیت می‌کنند و فعالیت غیرقانونی نداریم، مگر اینکه شخصی در پارک این ورزش را انجام دهد که طبیعتاً آزاد است.
وی اظهار داشت: مسئولان قول داده بودند یک سالن برای راه‌اندازی خانه پارکور در چهارراه تختی در اختیارمان قرار دهند که این اتفاق نیفتاد. از مسئولان درخواست می‌کنم یک سالن در اختیارمان بگذارند تا با هزینه شخصی آن را تبدیل به خانه پارکور کنیم.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار