مدیرکل ارشاد استان یزد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: باید نگاه آزاد اندیشانه ای در عرصه سینمای رضوی حاکم شود.
کد خبر: ۶۱۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱ 26 May 2018

مجید جوادیان زاده  در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره سینمایی آیینی با نگاه ویژه به آیین‌های رضوی با اشاره به برگزاری چند دوره جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی در یزد اظهار داشت: در تلاش هستیم که جشنواره رضوی را در دوره‌های بعدی با عنوان جشنواره سینمای آیینی برگزار کنیم.

وی بیان کرد: نگاه این جشنواره، نگاهی ویژه به آیین ‌های رضوی خواهد بود و طراحی جشنواره بر این اساس انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: خوشبختانه ظرفیت‌های فرهنگی یزد بسیار است و یزد و خراسان از گذشته های دور با یکدیگر مراودات اقتصادی و فرهنگی داشته اند همچنانکه بسیاری از هنرمندان و اندیشمندانی که امروزه خراسانی شناخته می شوند، ریشه در فرهنگ یزد دارند و اصل و نسب آنها یزدی است.

جوادیان زاده افزود: بسیاری از این افراد فرهنگ یزدی را با فرهنگ رضوی درهم آمیخته اند و آن را دستمایه آفرینش فرهنگی و فکری خود قرار داده اند و از سوی دیگر ثبت جهانی یزد افق های فراملی بر جهان فرهنگی یزد گشوده که می تواند فرصت مناسبی برای رویدادهای فرهنگی و هنری یزد از جمله جشنواره فیلم رضوی باشند.

وی اظهار داشت: اگر چه امروز در عرصه هنر مدرن، فرم اهمیت بیشتری نسبت به محتوا و موضوع پیدا کرده اما هنر ایرانی از گذشته با مضمون و شکل در کنار هم شناخته می شده است.

جوادیان زاده تاکید کرد: معتقدم باید در عرصه سینمای رضوی نگاه آزاداندیشانه ای را حاکم کرد زیرا ماموریت هنر ارسال پیام های مستقیم و بی واسطه نیست بلکه واکاوی و بازپرسی جنبه های مختلف یک واقعیت است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار