نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی راه‌آهن همدان ـ. ملایر اجرا شود.
کد خبر: ۶۰۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸ 23 May 2018
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی راه‌آهن همدان ـ. ملایر اجرا شود.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه اظهار کرد: راه آهن غرب کشور به طول ۶۰۵ کیلومتر یکی از مهمترین راه‌های ریلی است که از ایستگاه سمنگان اراک شروع و با گذر از شهر‌های مختلف غربی به مرز خسروی ختم می‌شود.

وی با با بیان اینکه خط ریلی ملایر از سمنگان اراک به طول ۹۰ کیلومتر در ملایر اجرا شده و ایجاد آن باعث اتصال ملایر به خط ریلی کشور شده است، بیان کرد: با اتصال ملایر به خط ریلی کشور شاهد تحولی بزرگ در حوزه تردد بار و مسافر از این شهرستان و شهرستان‌های اطراف هستیم.

 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بی‌شک توسعه و ادامه این خط ریلی می‎‌تواند باعث ایجاد ارتباط بیشتر مسیر غرب کشور با سایر خطوط ریلی کشور شود.

وی با بیان اینکه قرار است خط ریلی غرب کشور از مسیر همدان به ملایر متصل شود افزود: ما دو شاهراه ریلی در کشور داریم که شامل خطوط تهران ـ. همدان ـ. سنندج و تهران ـ. ملایر ـ. کرمانشاه است.

آزادیخواه با بیان اینکه به اتفاق نمایندگان مجلس پیشنهاد دادیم این مسیر‌ها به هم متصل شود، تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم که در سفر وزیر راه و شهرسازی در سال ۹۵ به همدان مطرح شد مطالبه جدی اتصال راه‌آهن ملایر ـ. همدان بود که با موافقت وزیر این امر پذیرفته شد.

وی تأکید کرد: انتظار داریم که در سال ۹۷ این پروژه شروع شود و بتواند توسعه شهرستان ملایر را به همراه داشته باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه اعتباراین پروژه در ردیف ملی است، بای با برنامه ریزی مسئولان و پیگیری‌ها طی دو تا سه سال آینده این پروژه به سرانجام برسد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوب شهرستان ملایر اتصال راه‌آهن همدان ـ. ملایر رونق گردشگری و اقتصادی ملایر را فراهم می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار