فرماندار یزد:
فرماندار یزد با تاکید بر لزوم معرفی هرچه بیشتر فرهنگ مردم این منطقه در عرصه های مختلف گفت: برگزاری دومین دوره کتاب سال استان باید به نحوی باشد که در شان مردم این منطقه باشد و بتواند ترویج دهنده فرهنگ غنی به میهمانان داخلی و خارجی باشد.
کد خبر: ۶۰۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴ 23 May 2018

مصطفی سالاری حفظ و معرفی کتاب های ارزشمند را لازمه حفظ و انتقال فرهنگ مردم این منطقه خواند و افزود: بها دادن به آداب و رسوم و ارج نهادن به هنرمندانی که در این حوزه کار کردند یا در حال فعالیت هستند باید در صدر امور قرار گیرد.
وی اظهار کرد: کتاب و آنچه که بر صفحه آن ثبت می شود در تاریخ به یادگار می ماند و در آینده ضمن ماندگاری تاثیر به سزایی خواهد داشت.
فرماندار یزد تصریح کرد: تمام دستگاه های اجرایی باید در اجرای چنین آیین هایی همت ورزند و تمام تلاش خود را به کار ببرند.
مسئول انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در ادامه با اشاره به برگزاری کتاب سال استان گفت: در این دوره بهتر است از نویسندگانی تجلیل شود که کتابی مطابق با هویت، فرهنگ ، آداب و رسوم اصیل یزدی ها نگارش کرده باشند.
سالاری اظهار کرد: آیین کتاب سال استان باید ترویج دهنده فرهنگ غنی به میهمانان باشد.
وی برگزاری دومین دوره کتاب سال استان را در افزایش سرانه مطالعه موثر خواند و گفت: در سال های اخیر نسبت به بهبود فضای کتابخانه ها تلاش بسیاری شد و بیشتر کتابخانه ها بازسازی شدند اما از طرف مقابل لازم است موضوع کتابخوانی را ترویج دهیم که برگزاری چنین دوره هایی به ویژه با رنگ و بوی یزدی می تواند در این مهم بسیار ارزشمند و موثر واقع شود.
دومین دوره کتاب سال یزد (جایزه شهید صدوقی) تیرماه سالجاری در یزد برگزار می شود.
مهمترین هدف این دوره شناسایی و معرفی کتاب های برتر، کمک به اعتلای کیفیت دانش و فرهنگ مکتوب، معرفی و توسعه هویت فرهنگی، حمایت از ناشران، نویسندگان و پدید آورندگان آثار مکتوب اعلام شده است.
جایزه کتاب سال یزد یادمان شهید محمد صدوقی بر اساس رویکرد توسعه فرهنگی - اجتماعی بنا نهاده شد و با متولی گری خانه فرهنگ صدوقی و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار می شود.
آثار ارائه شده برای ارزیابی باید از اسفند 1394 تا خرداد 1397 چاپ و برگه اعلام وصول داشته باشد.
دبیرخانه دومین دوره کتاب سال یزد در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار دارد و تارنمای اینترنتی www.yazdaward.ir با هدف اطلاع رسانی در این ارتباط راه اندازی شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار