رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان قم با بیان اینکه مشکل کم‌آبی استان قم با انتقال آب حل نمی‌شود، گفت: در برخورد با مشکل خشکسالی قدم نخست پذیرش مشکل کمبود آب است و باید خودمان را با شرایط خشکسالی سازگار کنیم.
کد خبر: ۶۰۹۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ 22 May 2018

به گزارش تابناک قم،سید حسن رضوی با اشاره به شرایط اقلیمی استان قم و مسئله مهم خشکسالی اظهار داشت: زنگ خطر بحران‌های اقلیمی و خشکسالی از سال 1970 در دنیا به صدا درآمده و ما امروز با پیش‌بینی‌هایی دهه 70 روبه‌رو شده‌ایم و این تنها مشکل کشور ما در دنیا نیست.

وی با تأکید بر اخذ تصمیمات کاربردی و درست درباره بحران خشکسالی افزود: در برخورد با مشکل خشکسالی قدم نخست پذیرش مشکل کمبود آب بوده و باید خودمان را با شرایط خشکسالی سازگار کرده و مانع اخذ تصمیمات کوتاه‌مدت در حل بحران کم‌آبی شویم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم تأکید کرد: شناخت درست منطقه و اقلیم آن و سازگاری با اتفاقات در حال وقوع و تدوین برنامه‌هایی براساس این سازگاری باید در همه برنامه‌های مطالعاتی که در جهت حل بحران انجام می‌شود دیده شود.

وی انتقال آب را برای حل مشکل بی‌آبی مورد نقد قرارداد و گفت: مشکل کم‌آبی استان با انتقال آب به استان نه‌تنها حل نمی‌شود بلکه در آینده می‌تواند مشکلات دیگری را نیز به استان تحمیل کرده و نمی‌توانیم به این راهکار برای همیشه تکیه کنیم.

رضوی استفاده از تجربیات کشورهای دیگر را در حل بحران کم‌آبی موردتوجه قرارداد و بیان کرد: استفاده از تجربیات کشورهای دیگر در حل بحران کم‌آبی و عدم انجام آزمون‌وخطا در شرایط حاکم باید مدنظر همه مدیران اجرایی استان بوده و نباید در مورد بحران کم‌آبی و خشکسالی آرمانی فکر کنیم.

وی مشکل کم‌آبی را موضوع موردتوجه کشور دانست و ادامه داد: خوشبختانه نگاه و نگرش کسانی که پیگیر این موضوع هستند نگاه مسئله محور و حل مسئله‌ای است و کمبود آب در حال بررسی بوده و حل این موضوع در اشل ملی موردتوجه قرارگرفته است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم با اشاره به شرایط بد اقلیمی استان در سه دهه آینده ابراز کرد: باید برای حل بحران کم‌آبی به مسائل و مشکلاتی که به استان تحمیل می‌شود مانند برج‌سازی، افزایش جمعیت در نتیجه مهاجرت توجه کرده و راهکار مناسبی را برای آن تعریف کنیم.

وی یکی از اولویت‌های مدیران را بازنگری اشتباهات دانست و تأکید کرد: باید در این شرایط با بازنگری اشتباهات به سمت اصلاح آن‌ها پیش رفته و با ایجاد حس مطالبه گری در بین مردم مدیران بالادستی را به این سمت سوق دهیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار