مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: این شرکت آمادگی دارد برای رفع مشکل فاضلاب، زمین مورد نیاز را برای ایجاد واحدهای پیش‌تصفیه در اختیار واحدهای تولیدی قرار دهد.
کد خبر: ۶۰۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰ 22 May 2018

سیدمسعود عظیمی، روز سه شنبه در جمع مدیران و کارآفرینان اردکان افزود: مطالعات لازم برای ایجاد شبکه فاضلاب شهرک صنعتی اردکان انجام شده است.
وی اضافه کرد: حتی در صورت راه‌اندازی این شبکه، امکان استفاده واحدهای کنجدی درحال حاضر وجود ندارد، چراکه فاضلاب تحویلی به این شبکه باید دارای مؤلفه‌های مشخصی ازلحاظ pH و... باشد که در واحدهای کنجدی این امکان وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اظهار امیدواری کرد واحدهای کنجدی به سمت روش‌های فن‌آورانه‌ای پیش بروند که در آن فاضلابی با pH استاندارد تولید شده و همچنین آب مصرفی برای پوست‌کندن کنجد تا حد زیادی کاهش یابد.
عظیمی اظهار کرد: شهرک صنعتی اردکان که در سال 89 پس از سال‌ها با تعامل مسئولان راه‌اندازی شده، توانسته موفقیت‌های بزرگی همچون راه‌اندازی خوشه محصولات کنجدی و مطرح‌شدن برند این محصولات در کشور را به‌دست آورد.
وی درخصوص مباحث مطرح‌شده درباره آلودگی صوتی برخی صنایع مستقر در شهرک صنعتی اردکان افزود: شاخص آلودگی 70dB است و برای مقادیر بیش از آن باید بررسی‌های لازم صورت گیرد، علاوه بر آن در واحدهایی که تولید برق دارند، با ایزوله‌کردن سالن‌های تولید می‌توان نارضایتی مردمی ناشی از فعالیت این واحدها را برطرف نمود.
در این نشست مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی به بیان مشکلات خود پرداختند و برای رفع آن‌ها بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.
در شهرستان اردکان 204 واحد صنعتی فعال است که 166واحد آن صنفی و مابقی صنعتی هستند .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار