طرح دوفوریتی تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال 1396 کل کشور یک ماه است که در نوبت بررسی نمایندگان مجلس قرار دارد.
کد خبر: ۶۰۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ 22 May 2018

به گزارش تابناک اصفهان: نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی   اظهار کرد: طرح دوفوریتی تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال 1396 کل کشور یک ماه است که  در نوبت بررسی نمایندگان مجلس قرار دارد.

حسینعلی حاجی دلیگانی افزود: بر اساس این طرح اسناد خزانه‌ای که دولت به‌ جای وجه نقد به استان‌ها تخصیص می‌دهد، می‌تواند حداکثر تا 31 شهریور هر سال اعتبار داشته باشد، در حال حاضر این اسناد تا 31 تیر هر سال اعتبار دارد.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به‌ طور طبیعی چون فرایندهای قانونی اسناد خزانه در بخش غیرهزینه‌ای هم چون اعتبارهای عمرانی و تملک دارائی‌ها، از مرکز به استان‌ها و شهرستان‌ها طولانی می‌شد، اعتبارات عمرانی در زمان طولانی‌تری به دست شهرستان‌ها می‌رسید و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام هم طولانی می‌شد.

وی در ادامه ابراز داشت: از آثار دیگر این طرح این است که برخی از دستگاه‌های اجرایی مجبور نیستند برای آن‌که اعتباراتشان بدون استفاده به خزانه برگردد سندسازی کنند.

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: در صورت تصویب این طرح دوفوریتی، انضباط مالی دستگاه‌های اجرایی بهتر خواهد شد و بیت‌المال دقیق‌تر برای عمران و آبادانی کشور مصرف خواهد شد، علاوه بر این برخی طرح‌های نیمه‌تمام با اعتبار اندکی می‌توانند به بهره‌برداری برسند که این امتیاز در این طرح دیده‌ شده است.

وی در پایان گفت: طرح دوفوریتی تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال 1396 کل کشور که تهیه‌کرده‌ام با 62 امضا به هیأت‌رئیسه مجلس تحویل‌ شده است و احتمالاً تا یک ماه آینده در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار