ابوبکر الملیح از کشور سودان و جوونال نتاکروتیمانا از کشور بروندی به عنوان اولین گروه از دانشجویان آفریقایی در دانشگاه یزد پذیرش شدند.
کد خبر: ۶۰۹۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 22 May 2018

به گزارش تابناک يزد، "ابوبکر الملیح" از کشور سودان در مقطع دکترای رشته عمران و "جوونال نتاکروتیمانا" از کشور بروندی در مقطع دکترای رشته آموزش زبان انگلیسی به عنوان اولین گروه از دانشجویان آفریقایی در دانشگاه یزد پذیرش شدند.

سرپرست دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه یزد گفت: در حال حاضر تعداد ۱۲۵ دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه یزد تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۴۴ نفر در مقطع کارشناسی، ۷۲ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۹ نفر در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند.

دکتر محمد فرشی با اشاره به اینکه تعداد ۲۹ نفر از دانشجویان غیر ایرانی زن و ۹۶ نفر مرد هستند تصریح کرد: این دانشجویان از کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، روسیه، سودان و بروندی در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند و ۲۵ نفر از آنان بورس وزارت علوم و بقیه دانشجویان غیر بورسیه هستند.

وی گفت: از این تعداد دانشجویان، ۵۸ نفر در پردیس علوم انسانی و اجتماعی، ۲۲ نفر در پردیس علوم، ۳۶ نفر در پردیس فنی و مهندسی ، ۴ نفر در دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی، ۳ نفر، در دانشکده هنر و معماری و ۲ نفر در پردیس مهریز تحصیل می‌کنند.

 

// خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار