نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان روند تغییر نام خیابان‌های اصفهان را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۰۹۰۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰ 21 May 2018

به گزارش تابناک : علیرضا نصر اصفهانی در خصوص تغییر نام خیابان‌های اصفهان اظهار کرد: یکی از وظایف قانونی شهرداری‌ها نامگذاری معابر و خیابان‌های شهر است که با طی کردن مراحل مختلف این امر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در گام نخست تغییر نام معابر و خیابان‌ها بر اساس درخواست شهروندان، نخبگان، سازمان‌ و ادارات مختلف و یا افراد خاص انجام می‌شود و پس از جمع ‌آوری در روابط عمومی شهرداری به شورای نامگذاری ارسال می‌شود، تصریح کرد: در شورای نامگذاری اسامی درخواست شده مورد بررسی قرار گرفته و بعد از تایید نهایی برای تدوین لایحه به شهردار ارجاع داده می‌شود.

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهردار اصفهان در قالب لایحه‌ای اسامی جدید را به شورای شهر ارسال می‌کند، افزود: شورای شهر نیز این لایحه را به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ارجاع می‌دهد و بعد از بررسی، مجدد به صحن علنی شورا برای تصویب نهایی ارسال می‌کند.

وی با بیان اینکه مصوبه شورای شهر در خصوص نامگذاری معابر نیز همچون دیگر مصوبات برای تایید نهایی به فرمانداری ارسال می‌شود، اضافه کرد: در صورتی که بعد از ۱۵ روز از زمان ارسال مصوبه پاسخی از فرمانداری به شورا ارائه نشد به منزله تایید مصوبه تلقی می‌شود.

نصر اصفهانی با تاکید بر اینکه بیشترین مطالبه شهروندان اصفهان در حوزه نامگذاری معابر بازگشت نام‌های قدیمی به خیابان‌های شهر است، گفت: هر چند در برخی از موارد اعضای شورای نامگذاری در خصوص بازگشت نام‌های گذشته اکراه داشتند اما این امر مطالبه جدی شهروندان است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از نقشه‌های در دسترس مردم نیز نام قدیمی خیابان‌های اصفهان درج شده است، افزود: در نقشه‌های فعلی که در قالب نرم افزار بر روی گوشی‌های تلفن همراه نیز قابل استفاده است نام قدیمی خیابان‌ها درج شده است.

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با توجه به الحاق رهنان و خوراسگان به شهر اصفهان چندین خیابان با نام تکراری در این شهر وجود دارد، ادامه داد: از این رو با توجه به بالا بودن تقاضاها در خصوص نام‌گذاری و تغییر نام خیابان‌هایی که نام تکراری دارند سعی داریم از این ظرفیت نیز برای نامگذاری معابر استفاده کنیم.

 

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار