رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز از افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی اجاره مسکن در این کلانشهر خبر داد.
کد خبر: ۶۰۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 21 May 2018


تابناک فارس به نقل از تسنیم:محمدقاسم تابنده‌ ماه با بیان اینکه امسال بازار مسکن مقداری از رکود خارج شده است و مردم در حال سرمایه‌گذاری در بخش مسکن هستند، اظهار داشت: امسال قیمت مسکن در شهر شیراز 20 تا 25 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه قیمت اجاره واحدهای مسکونی در کلان‌‌شهر شیراز نیز 20 تا 25 درصد افزایش داشته است، افزود: از آنجا که بیشتر صاحب‌خانه‌ها به مسکن به عنوان یک کالای سرمایه‌ای نگاه می‌کنند با توجه به بالا رفتن قیمت دلار و نوسانات بازار ارز و همچنین نرخ سود بانک‌ها قیمت رهن و اجاره مسکن را بالا برده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خریدار مسکن بیشتر از فروشنده است و تقاضای بازار بالا رفته است، عنوان کرد: در حال حاضر بازار مسکن در شهر شیراز با دو نوع خریدار روبه‌رو است، یکی مشتریانی هستند که از استان‌های جنوبی به ویژه خوزستان به دلیل آب و هوای نامناسب خواستار خرید مسکن در شیراز هستند و دیگری خریدارانی هستند که علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در بازار طلا و ارز ندارند و ترجیح می‌دهند که در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: قیمت خرید مسکن در نقاط مختلف شیراز با توجه به قدمت ساخت و نوع مصالح به کار رفته متفاوت است و از متری 3.5 میلیون تومان تا متری 12 میلیون تومان متغییر است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار