یک پزشک تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف صبحانه سنگین قبل از امتحان مانند حلیم، آش و کله پاچه به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.
کد خبر: ۶۰۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ 21 May 2018
به گزارش تابناک : پروانه صانعی اظهار کرد: در فصل امتحانات دانش‌آموزان باید در نظر داشته باشند که وعده صبحانه نقش کلیدی در تقویت حافظه و تمرکز دارد و قبل از حضور در جلسه امتحان حتما صبحانه مصرف کنند. نان، پنیر و گردو یا تخم‌مرغ نیمرو شده به همراه چای با شیرینی کم می‌تواند یک صبحانه مقوی و کافی برای دانش‌آموزان باشد.
 
وی ادامه داد: مصرف صبحانه سنگین قبل از امتحان مانند حلیم، آش و کله پاچه به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. مصرف شیر می‌تواند در تقویت حافظه موثر باشد. چربی زیاد مثل مصرف کره هم در این وعده مطلوب نیست. دانش‌آموزان از خوردن تنقلاتی که انرژی به بدن می‌رساند مانند چیپس و انواع نوشیدنی‌های شیرین مثل نوشابه‌ها و دلسترها جلوگیری کنند.

این پزشک افزود: استفاده از میوه‌های تازه و شسته شده، مغزی‌جات به صورت خام مانند مغز بادام، پسته، گردو، تخم کدو و آفتاب‌گردان می‌تواند ارزش غذایی خوبی داشته باشد. مصرف گوشت، مرغ و ماهی می‌تواند در وعده‌های غذایی برای جذب پروتئین لازم بسیار مفید باشند.

صانعی ادامه داد: مصرف سالاد می‌تواند به جلوگیری از یبوست و مشکلات گوارشی ناشی از استرس امتحانات کمک کند. شست‌وشوی دست‌ها قبل از مصرف هر وعده غذایی با صابون امری ضروری است تا از سرماخوردگی و مشکلات عفونت که می‌تواند به درس خواندن دانش‌آموز آسیب بزند جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: مصرف مویز و کشمش، انگور سیاه، سیب و موز، آب هویج دو بار در هفته نیز در تقویت حافظه نقشی مهم دارد. دانش‌آموزان در فصل امتحانات از مصرف فست‌فود ها اکیدا خودداری کنند و تغذیه سالم را در پیش بگیرند.
 
 
منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار