ريیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان مهریز با تاكيد بر لزوم حفاظت از محيط زيست روستاها و اهتمام دهياران به اين امر، حفاظت از عرصه‌هاي محیط زیست را منوط به مشارکت‌هاي مردمی دانست.
کد خبر: ۶۰۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶ 21 May 2018

«محمدرضا خدارحمی» در جريان برگزاري کارگاه آموزشی حفاظت از محیط زیست كه با حضور 40 نفر از دهیاران و روساي شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی مهریز برگزار شد، گفت: همانطور که در عرصه‌های مختلف با حضور مردم موفق بوده‌‌ایم، قطعاً برای رهانیدن جامعه از تهدیدهای زیست محیطی نیازمند مشارکت جدی و همه جانبه مردم هستیم.

وي با اشاره به در حال انقراض بودن برخي گونه‌های حیات وحش، تصريح كرد: بنا به مطالعات دانشمندان و کارشناسان در هر 20 دقیقه یک بار یک گونه جانوری از بین می‌رود و برای این که جلوي این گونه انقراض‌ها گرفته شود، به همکاری بيش از پيش مردم نیاز داريم.

خدارحمی نقش شوراها و دهیاران را در حفظ محیط زیست تأثیر‌گذار دانست و افزود: برای این که بتوانيم در مسیر درست پیش برویم باید از بازوهایی که در کنار ما هستند مانند شوراها و دهیاران استفاده كنيم چرا كه هر جا که محیط‌زیست رشد و تعالی داشته، تنوع‌های زیستی خوب حفظ شده و گونه‌های جمعیت حیات وحش فراوان شده، نشان از مشارکت مردمی خوب آن منطقه دارد.

وي با بيان اين كه مردم در حفظ محیط زیست به عنوان امانتی براي نسل آینده بسيار تاثيرگذار هستند، عنوان کرد: سعي داريم با توانمندسازی جوامع محلی در راستای حفظ محیط زیست و تنوع گونه‌های حیات وحش با مشارکت مردم فعالیت خود را در سال 97 پیگیری كنيم.

«مهدی دهقانزاده» بخشدار بخش مرکزی مهریز نيز هدف از برگزاري اين كارگاه را ارتقاء آگاهی و حساسیت نسبت مسائل زیست‌ محیطی عنوان كرد.

وي نقش شوراها و دهیاران را در حفظ محیط زیست تأثیر‌گذار خواند و افزود: حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی یک ضرورت است و به همین دلیل دهیاران و شوراهای اسلامی باید با آگاه سازی مردم در اين باره، از محیط زیست حفاظت کنند. 

دهقان‌زاده افزود: دهیاران با فراگیری آموزش‌های لازم سفیران حفاظت محیط زیست در روستاها خواهند شد و این کار می‌تواند اثرگذار و گامی برای حفظ محیط زیست روستاها باشد. 

  وی، قوانین محیط زیست ، آشنایی با مفاهیم محیط زیست وفرهنگ‌سازی و آموزش به مردم و نقش مردم در محیط‌زیست روستاها و اقدامات مشارکت مردم، استفاده فناوری در حفاظت از منابع طبیعی را از جمله موضوعاتی دانست که در این کارگاه به آنها پرداخته شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار