ژاپن در تلاش است تا با اعزام دیپلمات ها و هیات هایی به سنگاپور به هر شکل ممکن با گروه های مذاکره کننده اجلاس سران آمریکا و کره شمالی وارد رایزنی شود.‍
کد خبر: ۶۰۸۷۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ 21 May 2018

به گزارش تابناک : اجلاس سران قرار است روز 12 ژوئن برابر با 22 خرداد با حضور 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی و 'دونالد ترامپ' رییس جمهور آمریکا در سنگاپور برگزار شود.
همزمان توکیو پیش بینی کرده است که کره شمالی به رغم تهدیدها و هشدارهای اخیر هرگز این فرصت را برای دیدار و رایزنی با رییس جمهور آمریکا از دست نخواهد داد.
اما ژاپن اصرار می ورزد که موضوع ربوده شدگان این کشور از سوی جاسوسان کره شمالی در سال های 1970 و 1980 میلادی باید در اجلاس سران دو کشور مطرح شود.
تارنمای ژاپن تودی می نویسد که گزارش هایی مبنی بر احتمال سفر 'شینزو ‌آبه' نخست وزیر ژاپن و یا 'تارو کونو' وزیر خارجه به سنگاپور برای گفت و گو با ترامپ با هدف در جریان مذاکرات سران قرار گرفتن، وجود دارد.
اما محتمل ترین گزینه 'کنجی کاناسوگی' مدیرکل اداره امور آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ژاپن است که تبحر خاصی در گفت و گو با کره شمالی دارد و برای اجلاس سران راهی سنگاپور خواهد شد.
با این حساب این دیپلمات ارشد ژاپن با یک تیم ارتباطی به سنگاپور می رود که اعضای آن مسئول رایزنی با هیات های کره شمالی و آمریکا درباره اجلاس سران هستند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار