مدیرکل دامپزشکی خوزستان خبر داد:
مدیرکل دامپزشکی خوزستان از آغاز طرح فاز اول مایه‌کوبی رایگان بیماری تب برفکی در دام‌های سنگین در سال جاری در گاوداری‌ها، گاومیش‌داری‌ها و دامداری‌های روستایی استان خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹ 20 May 2018

دکتر مصطفی کنارکوهی اظهار کرد: طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور، برنامه واکسیناسیون در جمعیت دام سنگین در این فاز با استفاده از واکسن تب برفکی به صورت کاملا رایگان و با استفاده از توان عملیاتی اکیپ‌های مایه‌کوب بخش دولتی در واحدهای دامداری صنعتی، نیمه صنعتی، گاومیش‌داری‌ها و نیز واحدهای روستایی با رعایت کامل اصول بهداشتی و بیوسکیوریتی آغاز شد.

کنارکوهی افزود: مدت زمان اجرای این عملیات 30 روز کاری بوده و اکیپ‌های شهرستانی مجری طرح موظف هستند با رعایت کیفیت و کمیت در موعد مقرر عملیات را به اتمام برسانند. اکیپ‌های عملیاتی در صورت مشاهده کانون‌های مشکوک به این بیماری، موضوع را به ادارات دامپزشکی سطح استان اطلاع رسانی خواهند کرد.

وی تصریح کرد: دامداران خوزستان در خصوص واکسیناسیون دام‌های سنگین خود با ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم امنیت ناشی از مایه‌کوبی فازهای قبلی را حفظ کنیم.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان بیان کرد: دامداران از خریداری و جابه‌جا کردن دام بدون رعایت ضوابط بهداشتی – قرنطینه‌ای خودداری کرده و رعایت اصول بهداشتی در محل دامداری خود از جمله فعال کردن حوضچه‌های ضدعفونی محل ورودی دامداری را اجرا کنند.

کنارکوهی گفت: بیماری تب برفکی به عنوان مسری‌ترین و مهم‌ترین بیماری اقتصادی در صورت بروز نقش مهمی در افت تولید انواع فرآورده‌های پروتئینی با منشاء دامی، شیر و فرآورده‌های آن خواهد داشت.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: دامپزشکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار