رئیس اداره امور هنری اداره کل ارشاد:
رئیس اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به رونق تئاتر در ماه مبارک رمضان در این استان گفت: تئاتر «تمام من ، همه عدو» با موضوع دفاع مقدس و دو تئاتر « یک دختر، یک سرباز » و « دیو تک آباد » با موضوع کودک و نوجوان در این ماه به روی صحنه رفت.
کد خبر: ۶۰۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ 20 May 2018

به گزارش تابناک قم،حسن دلیر برگزاری همزمان سه تئاتر را نشانه رونق این هنر درقم دانست و افزود: تئاتر «یک دختر، یک سرباز» نوشته محمدرضا کوهستانی و کارگردانی احمد سلیمانی که از 28 اردیبهشت در تالار مرکزی شهر به روی صحنه رفته تا 31 خرداد ماه هر شب از ساعت 22 و 30 دقیقه اجرای برنامه خواهد داشت.

احداث تالار مرکزی شهر قم در زمینی به مساحت حدود هشت هزار متر مربع و با زیربنای 11 هزار متر مربع، با اعتبارات ملی از سال 88 آغاز و در دهه فجر سال 94 با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید، درحال حاضر این تالار هنوز به طور کامل مورد بهره برداری قرار نگرفته است. تالار فوق دارای بخش هایی چون دو سالن 650 نفره و 220 نفره آمفی تئاتر، سالن تمرین تئاتر و سالن اجرای تعزیه است.

وی بابیان اینکه نمایش فوق به همت حوزه هنری استان قم، معاونت اجتماعی استانداری و اداره کل ارشاد اسلامی به روی صحنه رفته، اظهار داشت: «یک دختر، یک سرباز» نمایش برگزیده و برنده جوایز بهترین نویسندگی، بهترین کارگردانی، بهترین طراحی صحنه، جایزه اول و سوم بازیگری مرد و دوم بازیگری زن و نیز جایزه بازیگر خردسال از سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ایران است. این اثر همچنین نمایش برگزیده هیات داوران جشنواره نمایش‌های کودکان مالزی نیز بوده ‌است.

دلیر ادامه داد: در این اثر نمایشی حمید لاجوردی، ماشاالله کوهستانی، مهدی نیکروش، محمد حاجی بابایی، فائزه حسینی، فاطمه حسینی و نیما سیاری به بازی می‌پردازند. همچنین محمدرضا کوهستانی آهنگساز، جواد پیروزی دستیار کارگردان، بهروز نیازمند مدیر اجرا، مهدی نیک‌روش طراح صحنه و لباس، محمدرضا آزاد طراح نور، مهدی پاشوی طراح پوستر و لیلا افشار مسئول روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای این نمایش هستند.

رئیس اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین با اشاره به آغاز اجرای نمایش«تمام من، همه عدو» همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان در قم گفت: این نمایش به کارگردانی مهدی ملاک به همت گروه نمایشی تئاتر به مدت یک ماه از ساعت ٢١:٣٠ دقیقه درفرهنگسرای جوان بر روی صحنه است.

این نمایش با موضوع دفاع مقدس است که در آن به روایت 2 دشمن که به مدت زمان 30 سال به اجبار در خانه ای زندگی می کنند، می پردازد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به آغاز اجرای نمایش «دیو تک آباد» در قم گفت: این نمایش که به موضوع کودک و نوجوان می پردازد در ابتدای ماه رمضان آغاز و تا 12 خرداد ادامه می یابد.

وی گفت: نمایش دیو تک آباد به کارگردانی محمد یوسفی درسالن بعثت فرهنگسرای جوان به روی صحنه می رود.

تئاتر قم در زمینه های مذهبی- آئینی، کودک و نوجوان و دفاع مقدس ید طولایی داشته و اساتید و پیشکسوتان زیادی در این شهر تلاش فراوان برای تئاتر استان و کشور را متحمل شده اند.

قم دارای هشت گروه تئاتر فعال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار