شاید در هفته جاری قرارداد امیر قلعه‌نویی با سپاهان نهایی شود و مشهورترین مربی لیگ سکان هدایت پرافتخارترین باشگاه لیگ حرفه‌ای را بر عهده گیرد. زمزمه‌های توافق امیر قلعه‌نویی با باشگاه سپاهان از حدود دو ماه پیش شنیده می‌شد و هرروز هم ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گرفت.
کد خبر: ۶۰۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ 20 May 2018

به گزارش تابناک : شاید در هفته جاری قرارداد امیر قلعه‌نویی با سپاهان نهایی شود و مشهورترین مربی لیگ سکان هدایت پرافتخارترین باشگاه لیگ حرفه‌ای را بر عهده گیرد. زمزمه‌های توافق امیر قلعه‌نویی با باشگاه سپاهان از حدود دو ماه پیش شنیده می‌شد و هرروز هم ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گرفت. این در حالی بود که همزمان باقوت گرفتن شایعات پیرامون قلعه‌نویی او هدایت تیم ذوب آهن را بر عهده داشت و برای کسب عنوان نایب‌قهرمانی با چند تیم دیگر در حال پیکار بود. آن زمان قلعه‌نویی تمایل نداشت پیرامون این شایعات واکنشی نشان دهد و تنها به این جمله بسنده می‌کرد که با ذوب آهن قرارداد دارد و اگر برنامه‌هایش مورد تأیید هیئت‌مدیره باشگاه ذوب‌آهن قرار گیرد در این تیم خواهد ماند. البته سرمربی ذوب‌آهن هیچ‌گاه توضیح نداده است که برنامه‌های پیشنهادی‌اش به باشگاه چیست و از همان زمان می‌شد پیش‌بینی کرد که او سعی می‌کند تا توپ را به زمین باشگاه ذوب‌آهن بیاندازد و بدون دردسر از تیم اصفهانی جدا شود و به دیگر تیم شهر بپیوندد. سرمربی اسبق تیم ملی در تمام گفتگوهایش از اخلاق و معرفت سخنی به میان می‌آورد و در مورد جدایی از باشگاه ذوب‌آهن هم همین تاکتیک را به کار گرفت تا برچسب بی‌معرفتی به او نخورد.
کارت‌های بازی قلعه‌نویی هنوز جواب می‌دهد
امیر قلعه‌نویی آخرین بار با استقلال در لیگ دوازدهم جام قهرمانی را همراه شاگردانش بالای سر برد و از آن زمان ستاره بخت این مربی سرشناس رو به افول گذاشت. قلعه‌نویی دو فصل دیگر هم در استقلال ماند؛ اما با آبی پوشان تهرانی به رتبه‌ای بهتر از پنجمی و ششمی لیگ نرسید تا در جستجوی اعتبار پیشینش تهران را ترک کرده و راهی تبریز شود. تراکتوری‌ها که در آن زمان با جیب‌های پرپول سراغ کار بلدترین مربی لیگ آمدند بلکه پرهوادارترین تیم تبریز هم جام را در لیگ برتر به دست آورد. دو فصل حضور قلعه‌نویی روی نیمکت تیم سرخ‌پوش تبریز هم با دو مقام چهارمی و سومی همراه شد تا این‌گونه تلقی شود که دوران ترکتازی قلعه‌نویی در لیگ باشگاهی فوتبال ایران به پایان رسیده و کارت‌های بازی او دیگر برش لازم را ندارد. این باور به‌گونه‌ای در جامعه فوتبالی گسترده شد هرچند هنوز هم برخی مدیران و کارشناسان اعتقاد داشتند قلعه‌نویی هنوز داشته‌های زیادی در آستین دارد که می‌تواند به‌موقع از آنها استفاده کند. این گمانه‌زنی‌ها سال گذشته در همین ماه اردیبهشت شدت بیشتری گرفت. زمانی که او همراه با تراکتورسازی در بازی فینال جام حذفی مغلوب نفتی شد که علی دایی را روی نیمکت خود می‌دید.
ناکامی در تبریز و کوچ به اصفهان
امیر قلعه‌نویی پس از ناکامی با تراکتورسازی در فینال جام حذفی سال گذشته دستش از رسیدن به جامی در فوتبال ایران کوتاه ماند تا همان قهرمانی با استقلال در لیگ دوازدهم آخرین جامی باشد که قلعه‌نویی به دست آورده است. بر این اساس احتمال این‌که قلعه‌نویی برای مدتی از صحنه فوتبال ایران دور شود وجود داشت اما پیشنهاد باشگاه ذوب‌آهن تااندازه‌ای برای این مربی کهنه‌کار وسوسه کننده بود تا او یک‌بار دیگر وارد عرصه رقابت با سایر مربیان داخلی و خارجی شود. قلعه‌نویی بیستم خردادماه سال گذشته با باشگاه ذوب‌آهن به توافق قطعی رسید و قراردادش را امضا کرد. او که کاهش 13 میلیاردی بودجه باشگاه را هم به‌عنوان محدودیتی بزرگ پیش روی خودش می‌دید با همه‌ به‌ظاهر کمبودها کارش را در ذوب‌آهن آغاز کرد و نیم‌فصل را با کسب رتبه نهمی جدول به پایان رساند تا این باور شکل بگیرد که سرمربی ذوب‌آهن دیگر چیزی در چنته ندارد که رو کند.
ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم بیدار شد
نیم‌فصل دوم لیگ برتر نتایج ذوب‌آهن به‌گونه‌ای رقم خورد که تیم سبزپوشان اصفهانی را به جایگاه برترین تیم نیمه دوم لیگ نشاند. ذوبی‌ها با هدایت قلعه‌نویی همچون غولی که تازه از خواب بیدار شده باشد بااقتدار پیش آمدند و با کسب 36 امتیاز کارشان را به پایان رساندند. کسب 11 پیروزی، سه تساوی و تنها یک شکست از ذوب‌آهن تیمی بی‌رقیب در نیم‌فصل دوم ساخت؛ تیمی که کمتر به حریفان باج می‌داد. این در حالی بود که ذوبی‌ها در نیم‌فصل نخست تنها 19 امتیاز اندوخته بودند و همین موضوع موجب شد تا آن‌ها هرگز فرصت رقابت با پرسپولیس را پیدا نکنند و عملاً شاگردان برانکو تا پایان فصل بدون رقیب پیش‌تاخته و قهرمان زودهنگام لیگ هفدهم لقب گیرند؛ اما ذوبی‌ها هنوز یک شانس دیگر در اختیار داشتند که برایشان بسیار بااهمیت بود. آن‌ها برای نایب‌قهرمانی می‌جنگیدند و باید حریفانی همچون استقلال، سایپا و پیکان را از پیش رو برمی‌داشتند که سرانجام هم موفق به انجام این مهم شدند. با نتایجی که برای ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم رقم خورد قلعه‌نویی دوباره در بورس مربیانی قرار گرفت که تیم‌هایی زیادی برای استخدام این مربی تلاش می‌کنند. عملکرد درخشان قلعه‌نویی در نیم‌فصل دوم همراه با ذوب‌آهن همچنین عاملی شد تا سپاهانی‌ها در به خدمت گرفتن قلعه‌نویی تردیدی به خودشان راه ندهند. اتفاقی که در حال نهایی شدن است و خود قلعه‌نویی هم مشتاقانه از این نقل‌وانتقال استقبال می‌کند چراکه فوتبال اصفهان برای این مربی تهرانی همیشه خوش‌یمن بوده است.

 

 

منبع : اصفهان امروز 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار