کد خبر: ۶۰۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۲ 18 May 2018

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در تازه ترین پست اینستاگرامی خود عنوان کرد: اقدامات آمریکا در برجام و فلسطین بی پاسخ نمی ماند.

 

 

 

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست (یکشنبه 23 اردیبهشت) فراکسیون مستقلین ولایی با حضور رئیس کل بانک مرکزی، اظهار داشت: امروز آقای سیف مهمان فراکسیون بود که مطالب بسیاری در این نشست مطرح و به سوالات بخش اعظمی از نمایندگان پاسخ داده شد.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست آقای سیف مطرح کرد که در اولین جلسه با مقام معظم رهبری برگزار شد،ایشان دستور به ساماندهی موسسات مالی دادند و از آن زمان برنامه کاری خود را آغاز کرده اند، گفت: سیف اعلام کرد که متاسفانه موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز حجم بسیار زیادی مشکل ایجاد کرده بودند و 25 درصد از نقدینگی کشور در این موسسات در حال گردش بود. طی اقدامی بزرگ میزان نقدینگی در دست موسسات به صفر رسیده است.

نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی،گفت: رئیس کل بانک مرکزی دراین نشست مطرح کرد که یکی از موسسات 12 هزار میلیارد تومان پول مردم را درحالی جمع کرده بود که سرپرست آن دیپلم نیز نداشت و مسلح وارد بانک مرکزی می‌شد و حتی من را نیز تهدید می‌کرد.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای سیف مطرح کرد که تا کنون یک نفر در قوه قضائیه محکوم نشده است، تصریح کرد: وی در ادامه اعلام کرد پرداخت خسارت به ضرر دیدگان از خطوط اعتباری صورت می‌گیرد که پشتوانه آن از دارایی‌های موسسات است و ازجیب مردم برداشته نشده و حدود 23 هزار میلیارد تومان با توجه به دارایی موسسات خط اعتباری تشکیل شده که حدود 15 هزار میلیارد تومان آن تا به حال پرداخت شده است.

جعفرزاده، ادامه داد:رئیس کل بانک مرکزی در این نشست مطرح کرد که برای حل مشکلات کشور نیاز به انسجام، وفاق و وحدت داریم تا با یکدیگر مشکلات موسسات را حل کنیم و نباید تحت تاثیر جوسازی‌ها قرار بگیریم و باید رفتار عاقلانه داشته باشیم.

 

 

 

نایب رئیس فراکسیون مستقلین با بیان اینکه مردم به پیام رسان‌های داخلی اعتماد ندارند، گفت: در حال حاضر حدود 8 میلیون و 200 نفر از پیام رسان سروش استفاده می کنند اما یوزر آن 4 میلیون و 500 هزار نفر است. مردم به سمت پیام رسان‌های داخلی نمی روند به دلیل اینکه اعتماد ندارند. 
 او گفت: مقام معظم رهبری فتوا دادند و بعد از آن خیال‌ها مقداری آرام شد اما برای اینکه این موضوع قطعیت پیدا کند ما باید بدانیم که مالک پیام رسان‌های داخلی چه کسانی هستند اما ما هیچ اطلاعاتی در این خصوص نداریم. بنابراین پیشنهاد می‌کنم شفاف سازی شود و مالکین پیام رسان‌های داخلی تضمین‌هایی در راستای فرامین رهبری بدهند که این امر بسیاری از مسایل را حل می‌کند. 

این نماینده مجلس تاکیدکرد:بعد از فیلتر تلگرام یک میلیون نفر از این پیام رسان بیرون رفته اند و 44 میلیون نفر همچنان در تلگرام هستند.میزان بازدیدها در تلگرام کاهش پیدا کرده اما 44 میلیون نفر بیرون نرفته و بیش از 4 و نیم میلیون نفر هنوز از سروش استفاده نکرده اند و این موضوع به دلیل این است که اعتمادسازی کامل ایجاد نشده است.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس گفت:هرکسی در این مملکت ادعایی دارد و نمی توان گفت که همه 100 درصد از فرامین رهبری اطاعت می‌کنند،هرکسی برای خودش فرامایشات رهبری را به نوعی تفسیر می کند.

او ادامه داد: زمانی اعتمادسازی ایجاد می‌شود که بگویند مالک پیام رسان‌های داخلی چه کسانی هستند و تضامین حقوقی و لازمه را بدهند. من به عنوان یک نماینده مجلس مالک پیام رسان‌های داخلی را نمی‌شناسم چه برسد به خود مردم. اگر پیام رسان‌های داخلی تضامین را بدهند به نظر می رسد که استقبال از آن زیاد خواهد شد. این نماینده مجلس گفت: مالکین پیام رسان‌های داخلی باید مشخص شود و سپس تضمین بدهند که دخالت نمی‌کنند. آن‌ها باید تضمین بدهند که به مسایل شخصی مردم ورود نکرده و از اطلاعات استفاده سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هم نمی کنند.

علاوه بر این تضامین حقوقی لازم هم مشخص می شود و قوه قضاییه هم باید بگوید اگر جایی پیام رسان‌های داخلی از اطلاعاتتان حتی حاکمیت بر علیه شما استفاده کرد این برخوردها صورت می‌گیرد. مگر مسایل امنیتی که داستان خاص خود را دارد و با حکم قضایی امکان‌پذیر است در غیر اینصورت هیچ چیزی را بدون حکم قضایی نمی پذیریم. 

 

 

 

وی همچنین با انتشار ویدیویی در صفحه خود، گزارشی از فعالیت های خود در ماه فروردین ارائه داد.

 

 

 

جعفرزاده توییت زیر را درباره مقوله برجام به اشتراک گذاشت.

 

 

 

نماینده رشت در مجلس همچنین تصاویری از بازدیدش از کارخانه گروه لوله و ماشین سازی ایران و تصاویری از جلسه اش با بخشدار بخش سنگر و اعضا شورای بخش سنگر منتشر کرد.

 

 

 

 

علی مطهری ‎نایب رئیس مجلس شوراى اسلامى، در صفحه خود در اینستاگرام متن نامه اخیرش به آیت الله احمد جنتی را به اشتراک گذاشت:

رییس محترم مجلس خبرگان رهبری

با اهداء سلام در نامه‌ای که در ارتباط با خروج آمریکا از برجام نوشته‌اید، چند نکته قابل تامل است. در این نامه از طرفی پذیرفته‌اید که برجام با نظر مقام رهبری امضا شده است و از طرف دیگر از رییس‌جمهور خواسته‌اید که به خاطر خسارت‌های وارده ناشی از برجام از مردم عذرخواهی کند. آیا این دو سخن تناقض و احیانا تعریض ناخواسته به مقام رهبری نیست؟

همچنین گفته‌اید در صورت اخذ نشدن تضمین‌های جدی و محکم از اروپایی‌ها، خروج از برجام تکلیف شرعی و قانونی دستگاه دیپلماسی خواهد بود.

آیا تکلیف شرعی دستگاه دیپلماسی را جنابعالی تعیین می‌کنید یا مقام رهبری؟ همچنین آیا تکلیف قانونی دستگاه دیپلماسی را جنابعالی تعیین می‌کنید یا مجلس؟

حقیقت این است که یکی از معضلات کشور ما دخالت نهادهای مختلف در کار یکدیگر است. وظیفه مجلس خبرگان رهبری طبق قانون اساسی، گذشته از انتخاب رهبر در زمان خاص، نظارت بر بقای شرط عدالت در مقام رهبری و نظارت بر دستگاه‌های زیرمجموعه رهبر است.
ورود به مسائلی مانند برجام و تعیین تکلیف برای رییس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی از وظایف آن مجلس نیست، برای جنابعالی آرزوی توفیق الهی دارم.

 

 

 

 علاء الدین بروجردی نماینده مردم بروجرد واشترینان و رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، از دیدارش با وزیر دفاع افغانستان نوشت.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه ارتباطات تاریخی و فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان، گفت: اشتراکات فرهنگی، دینی و زبانی میان دو کشور بسترهای مناسبی برای توسعه ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه مراودات فیمابین فراهم کرده است.  وی افزود: تبادل هیئت‌های تخصصی در مجالس دو کشور می‌تواند به تبادل تجارب در عرصه قانونگذاری کمک فراوانی کند.  رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این مطلب که حضور نیروهای خارجی در منطقه باعث بی‌ثباتی شده است، افزود: ایجاد و گسترش گروه‌های تروریستی در منطقه طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده تا توان امت اسلامی را تضعیف کنند.

 بروجردی در بخش دیگری از سخنانش توکل بر خدا و تکیه بر توانمندی‌های داخلی را عامل استقلال جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد:بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و استعدادهای بالقوه مسلمانان می‌تواند به احیای علمی و افزایش قدرت امت اسلامی در موضوعات بین‌المللی منجر گردد.

وی در پایان با تأکید برضرورت همکاری‌های مشترک دفاعی و امنیتی میان جمهوری اسلامی و افغانستان در امر مبارزه با گروه‌های تروریستی، تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران از روند صلح و برقراری ثبات در افغانستان حمایت می‌کند و از هیچ اقدامی در این راستا فروگذاری نخواهد کرد.

 

 

 

 

وی در پستی دیگر با اشاره به لغو مجوز فروش بوئینگ و ایرباس به ایران، گفت: بوئینگ برای آمریکایی‌ها است و طبیعی است که آن‌ها بعد از خروج از برجام مانع فروش این هواپیما به ایران شوند.

او تاکید کرد: اگرچه با توجه به توافقی که صورت گرفته بود، آن‌ها متعهد به فروش بوئینگ به ایران بودند و این هم یک اختلاف دیگر و نقض عهدی است که آن‌ها انجام دادند.  رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: حدود 90 درصد از سهام ایرباس برای اروپایی‌ها است. بنابراین فروش ایرباس به ایران از مواردی است که باید اروپا بر سر عهدش در این زمینه باقی بماند. اروپایی‌ها باید به توافقی که انجام دادند، پابرجا بمانند و به تعهدات خود عمل کند و این بخشی از آزمونی است که اروپا در مقابل برجام پیش رو دارد.  او در خصوص سرانجام برجام و اینکه آیا احتمال خروج ایران از برجام وجود دارد، گفت: سفر ظریف به چین، و بعد به روسیه و دیدار با سه وزیر خارجه اروپایی امضاکننده برجام تعیین‌کننده است و تعهداتی که آن‌ها به‌عنوان تضمین قطعی و عملی باید بدهند سرنوشت ماجرا را مشخص می‌کند.

 

 

 

بروجردی همچنین عنوان کرد:  امروز اروپا در برابر یک آزمون مهم تاریخی قراردارد. 

 

 

 

نماینده بروجرد در پستی دیگر تصاویری از نشست کمیسیون امنیت با حضور عراقچی، منتشر کرد.

عراقچی در این نشست گفت: اروپایی‌ها ۶۰ روز فرصت دارند که تضمین‌های لازم را به ایران بدهند.

 

 

 

غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت و رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس، در توضیح تصویر زیر نوشت: پدر بزرگوار شهیدان پرهون پس از درگذشت مادر عزیز آن دو شهید پرکشید ورفت. تسلیت به خانواده محترم پرهون بالاخص دوست عزیزم حجت الاسلام والمسلمین شیخ پرهون عزیز.

 

 

 

وی همچنین با انتشار پستی نوشت: در کمال ناباوری حضرت حجت الاسلام والمسلمین شیخ نورالله کاظمی از بین ما رفت. ایام تعطیلات نوروز توفیق داشتم دو سه بار ایشان را زیارت کنم. خداوند رحمتش کند و صبر دهد به خاندان عزیزش.

 

 

 

روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، از دیدارش با  رئیس فدراسیون والیبال ایران خبر داد.

 

 

 

فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک و رئیس کمیسیون انرژی در مجلس شوراى اسلامى، از نشست این کمیسیون با مدیرعامل پایانه های نفتی ایران نوشت.

وی در این دیدار مطرح کرد: با همدلی و اتحاد مردم و مسئولان و راهکارهایی که قوای سه گانه جمهوری اسلامی تدبیر کرده اند تجدید تحریم های استکباری تاثیری بر کشور نخواهد داشت.

حسنوند در نشست هم اندیشی هیات رئیسه و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در جزیره خارگ بوشهر افزود: پس از خروج آمریکا از برجام یکی از هدف های اصلی آنها در تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران حوزه تولید و صادرات نفت است.

وی بیان کرد: درمقطع کنونی سفر اعضای کمیسیون انرژی مجلس به جزیره خارک به عنوان مبدا صادرات بیش از 90 درصد نفت کشور یک اقدام های راهبردی و ارزشمند به شمار می رود.

حسنوند ادامه داد:در این بین با توجه به همدلی و اتحاد خوبی که بین سه قوه وجود دارد باید از این ظرفیت برای حل مشکلات تلاش کنیم.

وی یادآور شد: کمیسیون انرژی مجلس علاوه بر کار قانون گذاری و نظارت در تلاش است تا در جریان سفر خود به استان ها مشکلات فراروی طرح های حوزه های انرژی را برطرف کند.

حسنوند ادامه داد: در این ارتباط در سفری که کمیسیون انرژی مجلس به استان هرمزگان داشت مشکل مالی فراروی اجرای فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان یکی از افتخارات بزرگ کشور در رایزنی با رئیس جمهوری و رئیس مجلس شورای اسلامی برطرف شد.

وی یادآور شد:فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس در چند روز آتی به افتتاح می رسد.

حسنوند ادامه داد: در جریان سفر اعضای کمیسیون مجلس به عسلویه نیز سقف پرداختی برخی از شرکت ها برای اجرای طرح های پیش بینی شده به اتمام رسیده بود که با رایزنی های صورت گرفته این مشکل برطرف شد.

وی در ارتباط با جزیره خارگ گفت: این جزیره نماد عینی مقاومت و تلاش است که هیچگاه در برابر تهاجم دشمنان خالی از سکنه نشده است.

حسنوند ادامه داد: با رشادت ها و دلاور مردهای مردم مقاوم خارگ هیچگاه صادرات نفت از این جزیره متوقف نشده است.

جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور است که در فاصله 57 کیلومتری شمال غرب بوشهر در آبهای خلیج فارس واقع است.

 

 

 

 

حسنوند همچنین از بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس از پایانه های صادرات نفت خام در جزیره خارگ استان بوشهر خبر داد. 

وی در جریان این بازدید عنوان کرد: باید روابط بین مردم و صنعت نفت بهبود یابد که ما نیز در این باره کمک خواهیم کرد.

وی افزود: انگیزه کاری خوبی در میان کارکنان و مسئولان شرکت پایانه های نفتی ایران مشاهده کردم، نگاه ما نیز نگاه حمایتی از صنعت نفت و حوزه تولید و صادرات است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون انرژی مجلس در صدد است منابع مالی جدیدی برای تکمیل پروژه‌های این پایانه نفتی تامین کند.

حسنوند عنوان کرد: امروز شرایط ما سخت تر از دفاع مقدس و دوره جنگ نیست، اگر همه در کنار هم باشیم وضع ما در بسیاری از بخش‌ها از جمله صنعت نفت به مراتب بهتر از گذشته خواهد بود.

وی گفت: تاریخ مقاومت جزیره خارگ این امر را ثابت کرده است که هر روز بمباران همراه با هر روز تولید و هر روز ایستادگی بوده است.

وی درخصوص هدف اصلی سفر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به حزیره خارگ گفت: امروز اعضای این کمیسیون به این سفر آمده اند تا اعلام کنند پس از خروج آمریکا از برجام، نخستین سفرشان در نقطه ای است که صادرات نفت کشور انجام می شود و قطعا با راهکارهای جدید و اتخاذ تدابیر فنی جدید تحریم ها شکسته خواهند شد.

حسنوند با اشاره به اینکه در این سفرها گزارش چندوجهی و چند موضوعی تهیه می شود، افزود: با نگاه حمایتی در حوزه اصلاح قوانین و مقررات، اعتبارات و بودجه ها و همچنین تسریع در اجرای پروژه ها و رفع موانع آن ها، تهیه گزارش های تکمیلی برای ارسال به دستگاه های ذیربط مدنظر است.

 

 

 

پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس در صفحه خود در اینستاگرام ویدیویی از نطق خود درخصوص عدم توجه صدا و‌سیما به پخش مسابقات ورزشی زنان، فیلترینگ تلگرام، نبود آزادی بیان، حق برگزاری تجمعات و اعتراضات و رسیدگی به وضعیت کولبرها، به اشتراک گذاشت.

 

 

 

امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس، از برگزاری جلسه بررسی پروژه های ریلی همدان با حضور آیت الله محمدی نماینده ولی فقیه و عضو مجلس خبرگان رهبری در استان همدان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه  آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

 

 

 

پروانه مافی نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلسدر صفحه شخصی خود نوشت:جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران با کمیته برنامه ریزی شهرستان تهران پیرامون با حضور پروانه مافی، استاندار، فرماندار و دیگر مسئولین استانیِ تهران صبح امروز برگزار شد.

در این نشست پروانه مافی، عضو فراکسیون امید و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله راه آهن حومه‌ای تهران، گفت: تعدد متولّیان این امر از جمله شرکت مترو تهران، شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی موجب ناکارآمدی و کاهش اثربخشی در احداث و بهره برداری زیرساخت های این بخش شده است. مافی در این خصوص پیشنهاد کرد مسئولیت احداث و بهره برداری از خطوط ریلی حومه ای تهران، به شرکت مترو شهرداری تهران واگذار شود. همچنین به جای پیگیری احداث توأمان همه‌ی خطوط حومه ای، منابع موجود برای بهره برداری از یکی از خطوط متمرکز شود.  رئیس کمیته شوراها و شهرداری های مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به لزوم تصویب قانون جامع مدیریت شهری در ایران خاطر نشان کرد: تصویب این قانون در مجلس و اجرای آن، به مهم ترین مسئله‌ی امروز شهرداری ها در سراسر کشور تبدیل شده است.

مافی افزود:در صورت رفع این چالش و تبدیل آن به قانون، انجام برخی امورِ غیر حاکمیتی به شهرداری ها واگذار خواهد شد. برای تحقق این امر اهتمام و پیگیری همه‌ی عناصر ذی مدخل و استفاده از همه ظرفیت ها برای اقناع دولت به ارائه لایحه مزبور به مجلس، امری لازم در شرایط کنونی است.

 

 

 

وی همچنین از نشست فراکسیون خانواده با رییس مجلس شورای اسلامی خبر داد. وی در این نشست گفت: در فراکسیون خانواده ٤ راهبرد اصلی مدنظر قرار دارد نخست مطالعه و پژوهش برای شناخت صحیح از واقعیت نه درک انتزاعی ، دوم نظارت فرایندی بر مجری ،سوم پیوند با سازمان های مردم نهاد،نخبگان و دانشگاهیان برای اصلاح خلاء های قانونی و چهارم تدوین طرح های تقنینی که با تشکیل کارگروههای تخصصی این اهداف را دنبال می کنیم. با توجه به گزارش های متعددی که از علل طلاق و موانع ازدواج جوانان وجود دارد اولین پیگیری که از سوی فراکسیون صورت گرفت، بررسی علل عدم اجرای قانون تسهیل ازدواج مصوب سال 84 بود. پیرو این مهم با توجه به مسئولیت وزارت راه و مسکن و شهرسازی در اجرای این قانون برای تامین تسهیلات مسکن جوانان نامه ای را آقای آخوندی ارسال کردیم و از ایشان خواستیم که توضیحاتی را ارائه کنند.

از وزرای مرتبط با حوزه خانواده دعوت بعمل خواهیم آورد و با دریافت گزارش اقدامات آنها انتظاراتمان برای اجرای قوانین موجود را بیان می کنیم . در همین راستا طی ده روز آینده نشستی را با وزیر آموزش و پرورش با موضوع نهادینه کردن موضوع آموزش خانواده و توانمندسازی خانواده ها و پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی در نظام آموزشی برنامه های ایشان را دریافت و دغدغه های خود را مطرح خواهیم کرد. طبق برنامه بودجه بیشترین بودجه در حوزه حمایت از سرپرست خانوار و آسیب دیده در اختیار کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دارد که در وهله اول فراکسیون نشستی با ریاست محترم سازمان بهزیستی خواهد داشت تا برنامه های آنها را طبق بودجه تعلق گرفته دریافت و دغدغه های خودمان را مطرح کنیم.  با توجه به جلسات متعددی که در این مدت با گروههای مختلف داشتیم مسله طلاق به یک آسیب جدی تبدیل شده است که در همین راستا نشستی را با حضور دستگاههای مربوطه در این حوزه پیش رو داریم تا برنامه های آنها را برای عمل به ماده 104 برنامه ششم توسعه مبنی بر کاهش 20 درصدی طلاق با گذشت زمان سپری شده از برنامه جویا شویم. 

 

 

 

پروانه مافی همچنین یادداشت زیر را به اشتراک گذاشت:

توجه به موضوع طلاق از آن جهت نیست که بخواهیم به بحران سازی گفتاری بپردازیم، بلکه هنگامی که به تطبیق قوانین با وضع موجود می پردازیم به پرسش های متعددی می‌رسیم که حکایت از خلئی می کند که از دو حالت خارج نیست، یا آنکه قوانین ناکارآمد هستند یا عدم تعهد به اجرای قانون وجود دارد که مساله یابی تحقیقی می تواند ما را به علت اصلی هدایت کند.  به طور کلی در 8 اصل قانون اساسی به ‌صورت مصرح بر حفظ کیان خانواده اشاره شده است، سند چشم انداز توسعه، نهاد مستحکم خانواده را پیش بینی می کند، سیاست های کلی خانواده ابلاغی مقام معظم رهبری نیز موکداً به موضوع می پردازد و در برنامه چهارم توسعه در 6 ماده، در برنامه پنجم توسعه در 12 ماده و در برنامه ششم توسعه در 10 ماده به صورت صریح به موضوع خانواده پرداخته شده است.  در کنار تمام این قوانین و برنامه ها، قانون حمایت از خانواده در سال 86 ابلاغ می شود که در فصل دوم آن به طور مشخص راه اندازی مراکز مشاوره خانواده برای کاهش طلاق آمده ولی جای سوال است که با گذشت 6 سال از ابلاغ تشکیل این مراکز بعد از 11 سال از تصویب قانون، هنوز چنین مراکزی شکل نگرفته اند و این خود گویای عدم تعهدمان به اجرای قانون است.  نسل جوان دیگر با تعهداتی که ریشه در سنت و فرهنگ ایرانی دارد، روش زندگی اش را تعیین نمی کند بلکه به سهولت عواملی چون فشار اقتصادی و عدم تفاهم فرهنگی منجر به طلاق می شود و این ما را با بحران اجتماعی رو به رو کرده است.

در چنین شرایطی باید گفت که دیگر گفتار درمانی برای طلاق حتی تسکین دهنده نخواهد بود بلکه باید با سیاست گذاری دقیق به تدوین راهبردهای اساسی برای برون رفت از وضعیت رو به تصاعد این آسیب اجتماعی پرداخت.  اکنون شاهدیم در فرایند تحولات اجتماعی «نهاد خانواده» دستخوش تغییرات جدی می شود و با پدیده خانواده های جوان ناپایدار مواجه هستیم که جای نگرانی دارد. رواج پدیده هایی چون همباشی، خانواده های بدون فرزند یا تک فرزندی، افزایش تجرد دختران که به میزان یک درصد بالاتر از مردان رسیده، هشدارهایی است که باید به جای پاک کردن صورت مساله های‌شان به دنبال راهکارهای عملیاتی منطبق با قوانین بیشماری که وجود دارند، باشیم. 

 

 

 

سیدفرید موسوی نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات، و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی، با انتشار تصویر زیر نوشت: این روش و انتخاب مدیران از طریق فراخوان عمومی و براساس فرایندی رقابتی و عادلانه، که وزیر محترم نیرو در هنگام اخذ رای اعتماد بر اجرای ان تاکید نموده بودند، در شرایطی که ساز و کارهای اداری فعلی در شناسایی شایستگان تاکنون اثربخش نبوده اند، اقدامی مثبت در جهت باز شدن حلقه مدیریتی کشور و ایجاد فضایی برای حضور افراد متخصص و علاقه‌مند به خصوص فراهم کردن بستری برای حضور حداکثری جوانان در عرصه‌های مدیریتی کشور می دانم.
امیدوارم جوانان به عنوان قشری که کمتر در زمینه های مدیریتی فرصت حضور عادلانه و بروز شایستگی ها را داشته‌اند، با چنین روندی امکان عرضه توانمندی‌های خود در عرصه‌های مدیریتی را پیدا کنند.
روز گذشته در گفتگو با ایرنا هم تاکید کردم که با توجه به اینکه انجام این روش در کشور ما روش چندان مرسوم و رایج محسوب نمی‌شود، پیاده ‌سازی و تداوم و تثبیت آن علاوه بر اینکه به زمان کافی نیاز دارد، سختی‌های خود را هم خواهد داشت که ان شا الله در اسرع وقت با رفع چالشها شاهد اثربخشی این اقدام مهم در پیکره فرسوده و منفعل اداری کشور باشیم. 

 

 

 

وی همچنین پست زیر را به اشتراک گذاشت.

 

 

 

علی اسدی نماینده مردم شهرستان شهربابک در مجلس شورای اسلامی، در اینستاگرام شخصی خود خبرداد:  مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان جهت تعمیر و تجهیز مدارس شهربابک اختصاص یافت. 

 

 

 

فریده اولادقباد نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس، تصویری از نشست فراکسیون ورزش با حضور رئیس کمیته ملی المپیک، و ستاد بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و جام جهانی روسیه، منتشر کرد.

 

 

 

على اصغر یوسف نژاد نماینده مردم سارى و میاندورود در مجلس شوراى اسلامى، تصاویری از ،نشست ویژه فراکسیون ورزش مجلس با ستاد بازی های آسیایی ۲۰۱۸ و جام جهانی و بازدیدش از روند اجرای طرح هادی روستاهای جامخانه و اسبوکلا، به اشتراک گذاشت.

 

 

 

 

 سیدحسین افضلی نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی، در صفحه خود در  اینستاگرام خبر داد: بحمدالله و با تشکر از مسئولان محترم صدا وسیمای استان فارس، سامانه تلویزیون دیجیتال در ایستگاه امامزاده اسماعیل نصب و راه اندازی شد.

 

 

 

 محمد وحدتی نماینده مردم بستان آباد، تیکمه داش و حومه در مجلس شورای اسلامی،  با تاکید بر اینکه زنگ خطر انفجار جمعیت در پایتخت به صدا درآمده است، مطرح کرد: با بحران های زیادی مانند آلودگی هوا، ترافیک، کمبود آب، زلزله و مهمتر از همه انفجار جمعیت در پایتخت روبرو هستیم که برای کنترل و مدیریت آنها راهی جز انتقال پایتخت اداری وجود ندارد. نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از روند افزایشی جمعیت پایتخت، افزود: متاسفانه انباشت و تجمیع امکانات، اشتغال و منابع در پایتخت باعث شده روزانه میلیون ها نفر از شهرهای مجاور برای اشتغال وارد این کلانشهر شوند.

وی با انتقاد از نبود برنامه مناسب برای کنترل و مدیریت جمعیت پایتخت، تصریح کرد: بر اساس آمارها از سال 90 تا 95 نزدیک به یک میلیون و 250 هزار نفر به جمعیت تهران افزوده شده این در حالی است که طی این سال ها سیاست ها برای کنترل جمعیت آن بیشتر شعاری و احساسی بوده است. این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: موضوع انتقال کارمندان از تهران در برهه ای از زمان اجرایی اما بعد از گذشت مدتی لغو شد؛ هر چند سال ها است موضوع زلزله تهران مطرح می شود اما متاسفانه نه تنها با کاهش روند جمعیت از این کلانشهر روبرو نیستیم بلکه با هجوم جمعیت و به تبع آن بحرانی شدن وضعیت هوا، ترافیک و تامین آب شرب نیز مواجه هستیم.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس دهم، انتقال پایتخت اداری را مهمترین راهکار نجات تهران از انفجار جمعیت دانست و افزود: وزارت کشور برای ایجاد تعادل در جمعیت باید تمهیدات لازم را اتخاذ کند؛ در این رابطه نیاز است با ساخت شهرک های جدید در اطراف تهران بخشی از جمعیت را به سمت آن سوق داد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وزارت کشور باید برنامه مناسبی را برای معکوس کردن مهاجرت ها داشته باشد و از سویی دولت با ایجاد و بهبود اشتغال در روستاها و شهرستان های کمتر برخوردار زمینه پیشگیری از مهاجرت ها را فراهم کند.

 

 

 

وی در پستی دیگر  با اشاره به اینکه تابستان امسال فاز اول خط آهن میانه- تبریز بهره برداری می شود، افزود: این امر با تخصیص بودجه 4300 میلیارد ریالی محقق می شود.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، نقش افتتاح طرح خط آهن میانه - تبریز در ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان بستان آباد را یادآور شد و ادامه داد: با ایجاد بندر خشک در بستان آباد، توسعه و رونق اقتصادی شهرستان به حد چشمگیری افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه هر چند روند اجرایی پروژه راه آهن میانه – تبریز به درازا انجامید، از مسئولان شهرستانی و توجه شخص رییس جمهوری به این پروژه تشکر کرد و افزود: عزم دولت در سفر اخیر رییس محترم جمهوری و هیئت همراه به استان آذربایجان شرقی برای تکمیل این طرح کاملا ملموس بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه شهرستان بستان آباد ظرفیت های بیشتری در بخش های کشاورزی، صنعتی، گردشگری و ترانزیت بار و مسافر دارد، اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده شهرستانی و استانی در کوتاه مدت شاهد تحولات مهمی در این شهرستان خواهیم بود. طرح راه آهن میانه - تبریز به طول 203 کیلومتر در قالب 10قطعه اجرا می‌شود و ریل گذاری 132 کیلومتر آن، از میانه تا بستان آباد، پایان یافته است. تاکنون برای این طرح بیش از 10 هزار و 514 میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل و بهره برداری نهایی آن به 12 هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

طرح راه‌آهن میانه - بستان آباد- تبریز به صورت دو خطه طراحی شده است و از ایستگاه کنونی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران – تبریز، آغاز و با گذر از شهر‌های ترکمانچای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه تبریز متصل می‌شود. با اتمام این طرح، مسیر 13 ساعتی فعلی تبریز به تهران به حدود 7 ساعت کاهش می‌یابد.

 

 

 

وحدتی همچنین تصویری از  نشست فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با حضور وزیر محترم ارتباطات منتشر کرد.

 

 

 

غلامرضا کاتب نماینده مردم شهرستان های گرمسار، آرادان و ایوانکی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با انتشار پستی گزارشی از فعالیت ها و بازدیدهای هفته اخیر خود ارائه داد.

حضور در:

-مراسم تجلیل از معلمان و مدیران با حضور دکتر اللهیار معاونت محترم توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش
-همایش تجلبل از کارآفرینان برتر، همیاران و خیرین اشتغال 
-اختتامیه جشنواره ملی پویا نمایی تلویزیونی در همدان
-نشست فراکسیون تولید و اشتغال مجلس با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت

 

 

 

محمد دامادی نماینده ساری و میاندرود در مجلس، تصاویری از جلسه اش با معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری کشور و حضورش در گردهمایی مدیران ارشد وزارت ورزش به اشتراک گذاشت.

 

 

 

 

سید صادق طباطبایی نژاد نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس شورای اسلامی خبرداد:عملیات اجرای قطعه باقیمانده محور اردستان اصفهان  با اعتبار بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال و به طول ۱۷ کیلومتر (در دوخط رفت وبرگشت) آغاز شد.

 

 

 

قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم شهرستان های نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، در آخرین پست اینستاگرامی خود با انتشار پستی آدرس کانال اطلاع رسانی خود در پیامرسان سروش را منتشر کرد.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار