استاد حوزه و دانشگاه:
تابناک: استاد حوزه علمیه و دانشگاه گفت: لازم است روشهای مقابله با بدحجابی در جامعه متناسب با شرایط روز و واقعیتها تغییر کند.
کد خبر: ۶۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶ 12 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حجت الاسلام مرتضی مداح روز یکشنبه در همایش حجاب و عفاف در اصفهان افزود: پس از گذشت بیش از 30 سال از انقلاب اسلامی لازم است که روشها تغییر یابد هرچند نگرانی های موجود در باره مسائل حجاب و عفاف، بجا و به حق است.

وی با بیان اینکه افرادی که رعایت حجاب و عفاف را نمی کنند از مدارس و دانشگاههای همین جامعه عبور کرده اند، اظهار کرد: باید مشخص کنیم که بطور دقیق از مردم چه می خواهیم و چگونه حجابی مد نظر ما است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در بحث حجاب و عفاف بیشتر سراغ معلولها رفته ایم و نه علتها، تصریح کرد: هرجا سخن از فساد می آید نباید اذهان فقط معطوف به حجاب شود بلکه سایر موارد نیز باید بررسی و علت یابی شود.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه با تاکید بر اینکه حجاب برای دختران از سن تکلیف واجب می شود، گفت: ما نباید دانش آموزان دختر کلاس اول را که هنوز به سن تکلیف نرسیده اند وادار به رعایت حجاب کامل کنیم بلکه می توانیم به مرور تا رسیدن به سن تکلیف حجاب کامل و برتر را به آنها بیاموزیم.

مداح افزود:باید نسخه ها و روشهای درمان را عوض کنیم و نباید کاسه داغتر از آش شویم.

وی به پیشنهادهایی درباره دبیرستانهای دخترانه که همه کارکنان و دانش اموزان آن از جنس مونث هستند اشاره و خاطر نشان کرد: مسئولان نیز موافق این موضوع بودند که رعایت حجاب در این قبیل مکانها اجباری نیست اما هنوز کسی جرات اجرای آن را ندارد.

وی همچنین به موضوع اشتغال زنان اشاره و اضافه کرد: هنوز مشاغل خاص زیادی برای زنان وجود دارد که در اختیار آنها نگذاشته ایم مانند طلافروشی، و لازم است یک فروشنده زن نیز در این واحدهای صنفی حضور داشته باشد.

مداح با بیان اینکه در برخی مشاغل نیز اولویت با مردان است، گفت: نباید مسائل فرهنگی را فدای مسائل اقتصادی کنیم.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیز اشاره و تاکید کرد: در این موضوع، سخت گیری جواب معکوس می دهد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر درباره حجاب و عفاف باید بصورت زبانی و بدور از هرگونه پرخاشگری و درگیری باشد، افزود: بیشتر زنان بدحجاب در کشورمان دارای اعتقاد هستند اما این اعتقاد ضعیف است و باید با برنامه های درست و جذاب آن را تقویت کنیم.

در همایش حجاب و عفاف، از خانواده های طیبه واعظی، زهره بنیانیان و بتول عسگری سه بانوی شهید اصفهان تجلیل شد.

طیبه واعظی شهید شکنجه دوران طاغوت در سال 1356 و شهید منتخب بسیج در سال 94، زهره بنیانیان از شهدای درگیری با گروهک های ضد انقلاب در سال 1358 و بطول عسگری از شهدای عملیات تروریستی ضد انقلاب در کردستان در سال 1361 هستند.

همچنین در پایان همایش بیانیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب قرائت شد که در آن با محکوم کردن حضور زنان و مردان بدحجاب در خیابانها از مسئولان فرهنگی و متولیان اجرای قانون حجاب و عفاف خواسته شده بود تا برای مقابله با این پدیده اقدام شود.

این همایش توسط ستاد احیا استان اصفهان و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با حضور جمع کثیری از بانوان برگزار شد.

21 تیر، روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
Mark
|
Russian Federation
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
فقط باید کارفرهنگی کرد!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار