رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه خواستار افزایش همکاریهای مشترک علمی‌آموزشی بویژه در رشته های نفت و باستان شناسی با دانشگاه های عراق شد.
کد خبر: ۶۰۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷ 17 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمد ابراهیم اعلمی آل آقا در دیدار با رایزن فرهنگی عراق در ایران، به مراودات دیرینه دو کشور ایران و عراق اشاره کرد و افزود: از جمله همکاریهای مشترک دو کشور طی سالهای گذشته در زمینه های پژوهشی و آکادمیک بوده که خواستار گسترش این همکاری‌ها هستیم. 

وی اظهار کرد: تاریخ گذشته و باستان شناسی خصوصا در بررسی جوانب مختلف تمدن منطقه از جمله زمینه هایی است که می توانیم با دانشگاه‌های عراق در این خصوص همکاری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تاکید کرد: این دانشگاه مبتنی بر سیاست‌های وزارت علوم در مسیر توجه بیشتر به کیفیت و نیز پژوهش های هدفمند و تقاضا محور تاکید دارد.

وی با اشاره به اخذ مجوز جذب دانشجویان رشته نفت در دانشگاه رازی، عنوان کرد: از دیگر محورهای همکاری مشترک بین دانشگاه رازی و دانشگاه های عراق می تواند آموزش و پژوهش های تقاضامحور در رشته نفت باشد.

اعلمی آل آقا همچنین از در نظر گرفتن تخفیف‌های ویژه برای دانشجویان عراقی و رفع مشکلات آنها خبرداد و گفت: بررسی خواهیم کرد که ظرفیت خدمات متقابل بین ما دانشگاه های عراقی به چه شکلی است.

وی خاطرنشان کرد: نگاه دانشگاه رازی به جذب دانشجویان خارجی نه از بعد اقتصادی بلکه نگاهی از بعد تعمیق ارتباطات است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار