رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه اگر در گذشته مشکل کسب خبر بود مشکل امروز گزینش اخبار است، گفت:ایجاد بستر خبری مناسب برای نسل جوان کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۶۰۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ 16 May 2018
رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه اگر در گذشته مشکل کسب خبر بود مشکل امروز گزینش اخبار است، گفت:ایجاد بستر خبری مناسب برای نسل جوان کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش تسنیم، یعقوب محمدی‌فر در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه بوعلی سینا همدان با اشاره به اینکه امروز روز فردوسی است و یاد بزرگانی، چون فردوسی، بوعلی سینا و باباطاهر را گرامی می‌داریم، اظهار داشت: نقش این بزرگان شاکله تاریخی کشور ایران را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در دنیای پر از آشوب امروز، خبر تعیین‌کننده عرصه سرنوشت سیاسی ملت‌ها شده است که در این راستا نقش روابط عمومی و ارتباطات بی‌بدیل است، افزود: اگر اتفاقی در دنیای امروز رخ می‌دهد این اتفاق ابتدا برنامه‌ریزی و صحنه‌های خبری آن آماده می‌شود.

محمدی‌فر با تأکید بر اینکه کلام و روابط عمومی بسیار اهمیت دارد چراکه در برخی مواقع یک خبر امید و نشاط را در جامعه ایجاد و یا نشاط را از بین می‌برد، گفت: دیالوگ‌های انسانی که تمدن بشر را ساخته است همواره می‌گوید که نقش اطلاع‌رسانی در تمدن بسیار مهم است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با اشاره به اینکه رسانه در گذشته، حال و آینده نقش مهمی داشته و دارد، بیان کرد: ایجاد فضای شادی و امید در جامعه امروز ایران وظیفه‌ای به عهده رسانه و روابط عمومی‌ها است و ایجاد احساس کرامت انسانی و احترام به مخاطب در دستور کار روابط عمومی‌ها قرار گیرد.

محمدی‌فر با بیان اینکه امروز در فضای دانشگاه‌ها جوانان پرانرژی و بانشاط حضور دارند، عنوان کرد: ایجاد بستر خبری مناسب برای این نسل از اهمیت بالایی برخوردار است و باید دید که برای جلب اعتماد نسل کنونی ایران چه باید کرد چرا که در بعضی از مواقع شاهد اتفاقاتی هستیم که سبب سلب اعتماد جوانان شده و شبکه‌های خبری کشور را امن ندانسته و اعتماد نمی‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه شبکه‌های متعدد داخلی، شبکه‌های بین‌المللی، ماهواره‌ای و فضای مجازی موضوعی است که باید موردتوجه قرار گرفته و از آن غفلت نکنیم، بیان کرد: اگر در گذشته مشکل کسب خبر بود مشکل امروز گزینش اخبار است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با اشاره به اینکه مدیران روابط عمومی باید متخصص در حوزه زمان‌شناسی باشند، ابراز کرد: زمان‌شناسی در حوزه روابط عمومی بسیار اهمیت دارد که برای این موضوع برنامه‌ریزی شود تا نسل سالمی از نظر فکری پرورش می‌دهیم.

محمدی‌فر با بیان اینکه دامنه اخبار، فرهنگ کشور‌ها را شکل می‌دهد، تصریح کرد: محیط به‌شدت غنی ایران اسلامی رسالت تبلیغات و رسانه‌ها بسیار اهمیت دارد و باید اخلاق، دین، تمدن و فرهنگ در کنار این رسالت باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار