احمدی ادامه داد: چرا بایددر کارگروه تسهیل، دغدغه کسانی که پول بیت المال را برده و نمی دهند را داشته باشیم و اولویتمان حال دادن به افراد بد حساب باشد اما واحدهای اینچنینی به حال خود رها شوند.
کد خبر: ۶۰۵۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 16 May 2018

استاندار کهگیلویه وبویراحمد که همواره از جلسات بدون خروجی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گلایه داشت سبک کارش را تغییر داد و این بار به جای نشستن دراستانداری خود به شهرکهای صنعتی رفت تا جلسات آنجا و در واحدهای تول.
علی محمد احمدی که از بدو ورودش به استان به هر روشی از شماتت مدیران، تا عزل و توبیخ برای چرخیدن چرخ این صنعت متوسل شده بود، این بار شجره نامه شهرکهای صنعتی را زیر و رو کرد تا بداند از کجا به کجا رسیده ایم و چه چیزی ما را به اینجا رسانده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، احمدی پرونده کارخانه های استان را زیر و رو کرد تا به صنایع تولیدی لبنیات کوه گل رسید. کارخانه ای که همه محصولاتش را استفاده کرده اند و لذت محصولاتش را چشیده اند . کارخانه ای که ظرفیت اسمی اش 400 تن در روز بوده و حالا نهایتش با 10 درصد ظرفیت فعالیت می کند و از 70 نیرویی که روزگاری در این کارخانه کار می کردند حالا به زور 15 نفر سرکار می آیند.
کارخانه ای که جز 5 تای اول شهرک بلکو بود و حالا روپوشهای سفید تازه از کاور خارج شده کارگرانش نشان از تعطیلی بلند مدت آن می دهد.

رویکرد جدید استاندار در برگزاری یک نشست اقتصادی / کارگروه تسهیل برای حال دادن به بدهکاران نیست / در زمان نیکزادبه استاندار اعتماد کردم ، ضرر کردم!


اما استاندار برای انتخاب این کارخانه در اولین بازدید میدانی اش یک دلیل دیگر هم داشت. لبنیات کوه گل نه وام سررسید شده دارد و نه بدهی ، قسط و مالیات معوق . در شرایطی که تولید کنندگان بزرگ همه بدهکارند این دلیلی شد تا استاندار برای کالبد شکافی دردهای آن به خود کارخانه برود.
پس از بازدید از کارخانه استاندار و معاون هماهنگی اقتصادی و برخی مدیران کل در حضور رسانه ها از اتابک مدیر عامل کارخانه خواست که صریح و بی پرده از دلایلی بگوید که این کارخانه از آن روزهای باشکوهش اینچنین فاصله گرفته است.
اما اتابک سعی می کرد حاشیه برود و بیشتر از آنکه مشکلات خودش را بگوید تلاش می کرد مقدماتی بگوید که ربطی به اصل موضوع نداشت. استاندار صحبتش را قطع کرد و گفت آقای اتابک بدون ترس از دلایل تعطیلی کارخانه ات بگو. مسئولان آمده اند که مشکل این کارخانه را حل کنند تا 10 جوان به سر کار برگردند.
و دقیقا همین موضوع نشان داد که چرا استاندار ترجیح داده خود شخصا به کارخانه ها سر بزند. اتابک البته باز هم سعی می کردد در لفافه صحبت کند تا به کسی برنخورد اما آخر سر دل به دریا زد و گفت من در زمان استانداری نیکزاد و با اصرار استاندار وقت از مشکلاتی گفتم که نتیجه کم کاری برخی دستگاه های اجرایی بود و هنوز بعد از این همه سال تاوان آن صحبت را می دهم و ترجیح می دهم دیگر این اشتباه را مرتکب نشوم.

رویکرد جدید استاندار در برگزاری یک نشست اقتصادی / کارگروه تسهیل برای حال دادن به بدهکاران نیست / در زمان نیکزادبه استاندار اعتماد کردم ، ضرر کردم!


آخر سر استاندار گفت: ما به عنوان دولت چه کمکی می توانیم بکنیم تا این کارخانه به 70 درصد ظرفیت تولیدش برسد. و بعد هم به شوخی اضافه کرد" با این همه مقدمه و موخره که شما می آورید شیر فاسد می شود".هر روز مدیران را جمع می کنیم اما برخی مدیران نمی خواهند کاری انجام بدهند.باید تعارف را کنار بگذارید چون وضعیت شما از این که هست بدتر نمی شود. کارخانه شما در حال حاضر حتی هزینه های ثابتش را پوشش نمی دهد. این همه دستگاه ها که خریده اید رو به استهلاک است و به خاطر همه کسانی که می توانند کار کنند و الان بیکارند مشکلاتت را بگو.
و اتابک آخر سر دل به دریا زد و گفت : درخواست 100 کیلو وات برق اضافه دادیم که پیگیری نشد .ضمن اینکه یک سال است با استفاده از تانکراز خانه خودم، آب، برای تولید به کارخانه می آورم. و بارها نیز با مدیرعامل آبفا و برق تماس گرفته ام اما مشکلاتم حل نشده است.و آخر سر هم گفت:ما هر روز به ادارات نیاز داریم و اگر امکان دارد در استانداری روزی را به واحدهای تولیدی اختصاص دهید.

رویکرد جدید استاندار در برگزاری یک نشست اقتصادی / کارگروه تسهیل برای حال دادن به بدهکاران نیست / در زمان نیکزادبه استاندار اعتماد کردم ، ضرر کردم!


همین صحبت کافی بود تا استاندار به سرعت مدیرعامل شرکت برق را بخواهد و مدیرعامل آبفا هم که حاضر بود.
استاندار از لدنی نژاد مدیرعامل آبفا شهری پرسید به من بگویید چرا یک تولید کننده باید از منزل شخصی اش آب بیاورد. چطور امور عشایر استان وقتی چشمه ها خشک شده تانکر برای آبرسانی به نقاط عشایرنشین دارد، اما 70 نفر از کار بیکار شده اند و در این استان آب از آب تکان نخورده است.
لدنی نژاد هم در پاسخ گفت: تنش آبی شهر یاسوج روی شهرکهای صنعتی هم تاثیر گذاشته و چاه آب خشک شده است و البته دوباره آن را احیا کرده ایم که به دلیل افت فشار آب،متاسفانه برخی واحدها مثل همین لبنیات کوه گل آسیب دیده اند.
استاندار در جمع بندی بخش آب به مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گفت: کارخانه ها و واحدهای تولیدی شهرک بلکو را اولویت بندی کنید و کارخانه های دارویی و غذایی در بهره مندی از آب در اولویت قرار بگیرد.ضمن اینکه از همین حالا به فکر ایجاد شبکه اضطراری آب در شهرکها باشید و تا زمان برطرف شدن تنش آبی اگر لازم است روزانه شرکت شهرکهای صنعتی با تانکرهای امور عشایر 10 هزار لیتر آب به این کارخانه برساند تا به ظرفیت اسمی خود نزدیک شود.
در ادامه مدیرعامل شرکت برق استان که خود را به سرعت به بلکو رسانده بود گفت: در هیچ کدام از شهرکها در زمینه تامین برق مشکلی نداریم اما دراین شهرک باتوجه به قدیمی بودن شبکه، امکان افزایش ظرفیت نیست با این حال خط جدیدی قرار است از فرودگاه تا پل سوم کشیده شده شود که در مسیر معارضانی دارد که اجازه اتصال این خطوط را به هم نمی دهد.وی قول دارد ظرف دو روز مشکل این واحد تولیدی حل شود .
در نهایت استاندار به مدیران عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: متاسفم که کار به جایی رسیده که باید اینگونه ما ریشه مشکلات را دربیاوریم.
احمدی ادامه داد: چرا بایددر کارگروه تسهیل، دغدغه کسانی که پول بیت المال را برده و نمی دهند را داشته باشیم و اولویتمان حال دادن به افراد بد حساب باشد اما واحدهای اینچنینی به حال خود رها شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار