رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه شهردار منتخب مورد حمایت شورا است، گفت: مطالب فضای مجازی که کاندیداها را به رجال سیاسی منتسب یا مدعی اعمال فشار بر اعضای شورا بود، به دور از واقعیت است.
کد خبر: ۶۰۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ 13 May 2018

محسن هاشمی در جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران افزود: هفته آماده سازی مساجد برای استقبال از ماه مبارک رمضان را گرامی می داریم و امیدواریم هم با نظافت مساجد و زودون آلاینده ها از خانه های خداوند و هم با زدودن کینه ها و کدورتها از قلوبمان ، مهیای شرکت در ضیافت الهی شویم.

وی درباره اقدام رییس جمهور آمریکا در اعلام خروج یکجانبه از برجام گفت: معاهدات بین المللی، از حضور دولتها اعتبار می گیرند و به اعضای آنها اعتبار می بخشند و عرصه روابط بین الملل نیز حوزه هزینه – فایده ، است و آنچه که مهم است برایند مثبت منافع ملی در این هزینه فایده است.

هاشمی ادامه داد: برجام، مانند هر معاهده دیگری دارای نقاط قوت و ضعفی برای طرفین بوده، اینکه دولت ایالات متحده از آن خارج شده است نشاندهنده آن است که تصمیم سازان این دولت، برآیند برجام را دیگر در راستای منافع ملی نمی بینند و اینکه جمهوری اسلامی و ۵ قدرت بین المللی دیگر در برجام باقی مانده اند ، نشان دهنده آن است که هنوز این معاهده را در مجموع به سود منافع ملی خود ارزیابی می کنند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: امکان موفقیت در یک چالش بین المللی و بردن حداکثر سود از آن زمانی ممکن است که در داخل یک کشور ، وفاق و وحدت بر منافع ملی ایجاد شود ، تردید ، دودلی و درگیری های داخلی موجب تضعیف قدرت ملی و بروز بحران در سیاست خارجی هر کشوری است. 

وی گفت: اگر امروز منطق سیاست خارجی آمریکا توسط متحدان راهبردی و سنتی این کشور مانند اروپا،کانادا و ژاپن به چالش کشیده شده و بخش قابل توجهی از افکار عمومی، کارشناسان و نمایندگان مجلس ایالات متحده با تصمیم ترامپ مخالفند وآن را به زیان منافع ملی آمریکا می دانند، این به منزله تضعیف موقعیت آمریکا در چالش خروج از برجام خواهد بود.

وی اضافه کرد: بنابراین اگر ما می خواهیم که منافع ملی کشور و اقتدار وثبات نظام جمهوری اسلامی در این چالش نه تنها تضعیف بلکه تقویت گردد باید همگرایی و کاهش اختلافات وتنش ها را سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم. افراط وتفریط ، تشدید کننده اختلافات و تضعیف کننده قدرت ملی است و وفاق وهمدلی و وحدت، تقویت کننده موضع ما در این چالش بین المللی است.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی کنیم که اگرچه خود از مهمترین موافقان ومدافعان برجام بود اما نسبت به بدعهدی آمریکا نیز پیش بینی وهوشیاری لازم را داشت، ایشان نتیجه برجام را حتی در صورت بدعهدی آمریکا منزوی شدن ایالات متحده در جهان می دانست چون پیش از برجام همه قدرتهای جهانی حتی روسیه وچین ، علیه جمهوری اسلامی اجماع کرده بودند و امروز حتی متحدین استراتژیک آمریکا نیز در کنار ما ایستاده و دولت ترامپ تنها با رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی آن سوی معرکه باقی مانده اند.

وی گفت: در این مسیر اراده مصمم، وحدت ملی با محوریت رهبر معظم انقلاب و حمایت از سرداران حوزه دیپلماسی نظام ، ضامن تحقق وعده الهی در یاری مومنان وپیروزی خواهد بود که اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران همگام با سایر شهروندان در این چالش از منافع ملی ایران اسلامی دفاع خواهند کرد.

هاشمی افزود: اعضای شورای شهر تهران در فرایندی شفاف و دموکراتیک ، از میان بیش از ۲۰ گزینه ، به انتخاب گزینه مورد پذیرش اکثریت اقدام می نمایند و این انتخاب نه به معنای فقدان صلاحیت سایر گزینه ها و نه به منزله اعمال فشار بر اعضا برای انتخاب گزینه خاصی می باشد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: هر دو گزینه نهایی از چهره های محترم و دارای سوابق مدیریتی و مورد تایید اکثریت نسبی شورای شهر بودند و مطالب منتشر شده در فضای مجازی که این کاندیداها را به رجال سیاسی منتسب یا مدعی اعمال نفوذ و فشار بر اعضای شورا است به دور از واقعیت بوده و کسی که امروز رای بیشتری از اعضای شورا کسب کرد و انتخاب شد، مانند دکتر نجفی مورد حمایت شورای پنجم خواهند بود. از اصحاب رسانه می خواهم در حوزه مدیریت شهری نیز مانند سیاست خارجی ، رویکرد همگرایی و کاهش اختلافات را تقویت کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار