معاون میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام از بازدید رایگان موزه‌های استان ایلام برای عموم مردم در هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها خبر داد .
کد خبر: ۶۰۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ 10 May 2018

 به گزارش تابناک ایلام،  رویا ارجمندی اظهار داشت: به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه ها و بمنظور تشویق و ترغیب مردم جهت بازدید از موزه‌ها ، روزجمعه 28 اردیبهشت ماه سال جاری بازدید از موزه‌های تحت پوشش این اداره کل در سطح استان رایگان است.

او افزود : 28 اردیبهشت ماه روز جهانی موزه ها و آغازهفته میراث فرهنگی با شعار"ارتباطات خلاق و نوین موزه ها رویکردهای جدید ، مخاطبین جدید" است.

ارجمندی تصریح کرد : استان ایلام دارای سه موزه تحت پوشش این اداره کل است.موزه مردم شناسی  واقع در بنای تاریخی قلعه والی که معرف فرهنگ و آداب و رسوم و پوشش لباس مردم استان است.

معاون میراث فرهنگی استان ایلام بیان کرد: موزه تاریخ کشاورزی واقع در بنای تاریخی کاخ فلاحتی که در آن ابزار آلات کشاورزی از دوران پیش از تاریخی و مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی به نمایش گذاشته شده است. این موزه در خیابان آیت اله حیدری شهر ایلام(مجموعه ساختمان اداره کل جهاد کشاورزی استان ) قرار دارد.

او ادامه داد : موزه باستان شناسی واقع در شهرستان دره شهر که در آن اشیائی از دوران پیش از تاریخ تا دوران اسلامی در معرض دید عموم و علاقمندان قرار گرفته است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار